معرفی 200 ماده معدنی جدید ناشی از فعالیت انسانها

معرفی 200 ماده معدنی جدید ناشی از فعالیت انسانها

دنیای معدن - دانشمندان بیش از 200 نوع ماده معدنی جدید ناشی از فعالیت صنعتی انسان را در طبیعت معرفی کردند.

به نقل از رویترز، کشف مواد معدنی جدید و ناشناخته شواهد کافی برای تایید نظریه اثرات جانبی فعالیت انسان در تولید مواد معدنی جدید را فراهم کرده است.

طبق این نظریه فعالیت های صنعتی انسان در پوسته زمین و تولید و رهاسازی مواد ناخواسته در طبیعت باعث تولید ترکیبات معدنی جدید شده است، به طوری که این دخالت در فرایند طبیعی زمین در نهایت یک عصر زمین شناسی جدید را رقم خواهد زد.

در حال حاضر دانشمندان 208 ماده شیمیایی و معدنی جدید ناشی از فعالیت انسان را کشف کرده اند. این مواد در مقایسه با مقدار تقریبی 5 هزار ماده معدنی شناخته شده موجود در طبیعت، رقم قابل توجهی محسوب می شود.

دانشمندان معتقدند که ترکیبات موجود مواد شیمیایی کمیاب در معادن سنگ آهن و مواد جانبی ناشی از ذوب مواد خام در کارخانه های مربوطه باعث تولید مواد شیمیایی جدید می شود.

یکی از شاخص ترین مواد شیمیایی غیرطبیعی ناشی از فعالیت صنعتی انسان در زمین نوعی کریستال ناشناخته است که از روی تیرهای چوبی سقف یک معدن نیکل در روسیه کشف شده است.

کشف مواد معدنی جدید مثل bluelizardite و fluckite بیانگر باقی ماندن رد پای فعالیت انسان در سوابق زمین شناسی و به طور کلی در فرایند بسیار آرام تغییرات اساسی در پوسته زمین است.

طبق آخرین مطالعات دانشمندان مشخص شد که استفاده بیش از حد انسان از مواد معدنی همچون بتون، چینی، سفال، آهن و آلومینیوم بیشترین تاثیر را در تولید مواد معدنی جدید و ناخواسته داشته است.

رابرت هازن، زمین شناس و سرپرست این مطالعه از موسسه علوم کارنگی در واشنگتن عنوان کرد: فعالیت انسان ها در دو قرن اخیر تا حدی پوسته زمین را دگرگون کرده است که در صورت بازگشت به گذشته این تغییرات بدون نیاز به مطالعات آزمایشگاهی و با چشم قابل مشاهده هستند.

وی در ادامه افزود: اثر فعالیت انسان در زمین از زمان افزایش تراکم اکسیژن جو در 2.2 میلیارد سال قبل به عنوان دومین عامل دگرگون کننده وضعیت زمین شناخته می شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا