آسیابان به ماین نیوز خبر داد:

رشد ۳۰۰ درصدی صادرات فولاد اکسین خوزستان

رشد ۳۰۰ درصدی صادرات فولاد اکسین خوزستان

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر ارشد تولید فولاد اکسین خوزستان گفت: این شرکت تا به امروز 570 هزار تن تولید داشته که توانسته محصولات خود را علاوه بر تامین نیاز داخل به آلمان و ایتالیا نیز صادر کند.

امین آسیابان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره برگزاری سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد 95 در تبریز اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت سالانه برگزار می شود اما این دوره از سمپوزیوم هم برای ما و هم برای دوستانی که هم‌رده با ما مشغول بکار هستند، بسیار خوب بود و اظهار می‌کردند از این دوره از نمایشگاه راضی بوده و توانسته‌اند استفاده خوبی از این نمایشگاه داشته باشند. به عنوان مثال فولاد اکسین خوزستان در این نمایشگاه توانست با شرکتی که پیشتر با آن ارتباط داشت اما این ارتباط کمی کمر‌نگ شده بود، دوباره ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به وضعیت تولید در این شرکت افزود: در حال حاضر مشغول تولید ورق‌های صادراتی به آلمان هستیم که میزان صادرات نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش داشته است. این موضوع را می‌توان یکی دیگر از دستاوردهای شرکت فولاد اکسین خوزستان دانست. البته محصولات ما به ایتالیا نیز صادر شده است.

به گفته وی، در سال 95 تا به این لحظه؛ حدود 570 هزار تن تولید داشته‌ایم که این رقم تا انتهای سال به حدود 620 هزار تن خواهد رسید. همچنین برنامه ما برای سال آینده تمرکز بیشتر بر فولادهایی با ارزش افزوده بیشتر است. البته امیدواریم درصد تعرفه واردات ورق به ویژه ورق‌های مخصوص خطوط انتقال نفت و گاز مدیریت شود تا از تولید داخل بیشتری استفاده شود. اما فولاد اکسین در نظر دارد میزان تولید فولادهای خاص با ارزش افزوده را در سال 96 به حدود 50 درصدی محصولات خود برساند.

آسیابان درباره توسعه تنوع محصولات در فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: بدون شک تنوع محصولات تولیدی ما در سال 96 توسعه پیدا خواهد کرد و محصولات جدیدی را تولید خواهیم کرد. ما بطور سالانه اهدافی را در این رابطه مشخص می‌کنیم که جزو اهداف استراتژیک شرکت است. البته برای سال 95 نیز 4 نوع فولاد جدید پیش‌بینی شده بود اما در حال حاضر که در روزهای پایانی سال قرار داریم 7 محصول جدید را راهی بازار کرده‌ایم. چنین برنامه‌ای برای سال آینده نیز در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: البته تولید محصولات جدید بستگی به صنایعی دارد که با شرکت ما در حال همکاری هستند. ابتدا باید نیاز آنها مشخص شود، سپس ما طراحی و تولید را انجام دهیم.

مدیر ارشد تولید فولاد اکسین خوزستان درباره تامین نیاز بازار داخلی گفت: از آنجایی که فولاد اکسین خود فولادسازی ندارد و مواد اولیه ما در گرو تولید فولادسازانی همچون فولاد خوزستان، مبارکه و ... است، شاید بتوان اظهار کرد برخی تامین نیاز‌ها دچار نوسان شده است اما بطورکلی مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.

آسیابان بیان کرد: موضوع اصلی که همیشه گفته می‌شود آن است که باید حمایت از تولید داخل بیشتر شود چرا که هدف اصلی ما اقتصاد مقاومتی است. در حال حاضر نیز با به نتیجه رسیدن برجام انتظار ما این است با ارتباطاتی که برقرار می‌شود کار به جایی نرسد که قضیه برعکس شود. به عنوان مثال تعرفه واردات محصولی که ما تولید میکنیم به صورتی باشد که تولید داخل با آسیب مواجه شود. امیدواریم حمایت از تولید‌کنندگان داخل افزایش یابد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا