وزیر اقتصاد اعلام کرد:

بازارسرمایه بهترین و مهمترین محل برای دارایی های مردم/ پاسخ به نکته بورس پرس

بازارسرمایه بهترین و مهمترین محل برای دارایی های مردم/ پاسخ به نکته بورس پرس

وزیر اقتصاد بازارسرمایه را بهترین و مهمترین محل برای دارایی های مردم اعلام کرد و در برابر این نکته که بورس در ۲ سال اخیر سودی نداشته که نصیب سرمایه گذاران کند،گفت:با سودآور شدن بنگاه ها ، بورس جذاب شده و باعث ورود سرمایه ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی طیب نیا که در مراسم راه اندازی نخستین معاملات پسته در بورس کالا حضور داشت: پسته محصولی استراتژیک با برخورداری از مزیت ها و محصولی جهانی است که با بازار سرمایه پیوند خورده و در کنار دیگر محصولات کشاورزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال، مقابله با فقر ، امنیت غذایی و ایجاد درآمد دارد.

بورس کالا مسیر برای جهانی شدن محصولات کشاورزی

وی ادامه داد: با راه اندازی معاملات این محصول در بورس کالا و کشف فیمت آن در بازاری شفاف ،مسیر مهمی برای جهانی شدن محصولات کشاورزی به خصوص پسته فراهم و گام بزرگی برداشته می شود و می تواند به جهانی شدن پسته و افزایش صادرات کمک کند.

این وزیر در بخش دیگری به تحولات بازار سرمایه و تشکیل بورس ها و معرفی ابزارها و بازارهای نوین مخصوصا" در دوران بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار مصوب اذر 84 اشاره کرد و گفت: بدون شک بازار سرمایه دارای قابیلت های مختلفی بوده و در تولید و اقتصاد و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی و تامین مالی بنگاه ها نقش مهمی دارد.

طیب نیا ادامه داد: متاسفانه نظام بانکی قادر نبوده و نیست که منابع مالی بخش واقعی اقتصاد را با نرخ مناسب تامین کند. در بررسی هایی که با فعالان اقتصادی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که مشکل اصلی اقتصاد ناشی از بانک محور بودن تامین مالی است. درحالی نظام بانکی باید برای تامین مالی کوتاه مدت و بازار سرمایه  برای تامین مالی بلندمدت بنگاه های بزرگ نقش داشته باشند.

4 سرفصل برای تنظیم برنامه عملیاتی جامع

وی افزود: بر همین اساس 4 سرفصل برای تنظیم برنامه عملیاتی جامع و شامل افزایش سرمایه بانک ها، واگذاری دارایی های مازاد بانک ها، تسویه بدهی دولت به بانک ها و حل و فصل مطالبات غیر جاری کشور مدنظر است ککه برای توسعه کشور این اقدامات باید انجام شود و از مجلس هم درخواست کمک و مساعدت می شود.

بازار سرمایه بهترین و مهمترین محل برای سرمایه گذاری دارایی های مردم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اقدامات موثری برای عمیق تر کردن بازار سرمایه و توسعه آن انجام شده ، گفت: بازار سرمایه از یک طرف محلی مناسب برای جذب دارایی های مردم و از طرف دیگر محلی برای تامین مالی فعالیت های اقتصادی بوده و می تواند با مکانیزم شفاف ، بازدهی و ریسک مناسبی که دارد ، بهترین محل برای سرمایه گذاری باشد.

طیب نیا افزود: مردم به طور سنتی عادت به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و طلا کرده اند اما بازار سرمایه این امکان را فراهم می کند که پس انداز و دارایی مردم به سرمایه تبدیل شود. بنابراین بازار سرمایه مهمترین محل برای دارایی خانواده ها در بازاری شفاف و با وجود انواع ابزارها بوده و تلاش می کنیم بازار سرمایه را در همه ابعاد توسعه دهیم .

وی در حاشیه این مراسم و هنگامی که به فعالان بازار سرمایه توصیه می کرد در نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه (که 26 تا 29 فروردین برگزار خواهد شد) حضور داشته باشند، اظهار داشت: واقعیت این است که علاقمند به توسعه بازار و وضعیت مناسب شاخص بورس هستیم و مردم در برابر ورود دارایی ها باید به سودآوری مناسبی برسند.

طیب نیا در پاسخ به این نکته بورس پرس که بازار سهام در دو سال اخیر با کاهش قیمت ها و شاخص همراه بوده و سودی به همراه نداشته که نصیب سرمایه گذاران کند، اظهار داشت: مسلما" برای افزایش سوددهی بورس ، باید سود بنگاه های اقتصادی افزایش یابد. بر همین اساس تمرکز اصلی را بر شناسایی و حل مشکلات بنگاه ها گذاشته ایم.

وی افزود: همین که بنگاه های اقتصادی سود آور شوند به جذاب شدن بازار سهام و ورود دارایی های مردم به بورس کمک می کند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا