مشاور سرمایه گذاری: معدن از محورهای توسعه استان کرمان است

مشاور سرمایه گذاری: معدن از محورهای توسعه استان کرمان است

دنیای معدن -مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: اگر قرار باشد کرمان توسعه پیدا کند، یکی از محورهای این توسعه استفاده از ظرفیت های معادن است و وجود معادنی همچون مس و سنگ آهن این حرف را اثبات می کند.

محمدرضا رفیعی شامگاه یکشنبه در حاشیه همایش فرصت های سرمایه گذاری و کارآفرینی که با حضور جمعی از مسئولان استان و فعالان صنعت ساختمان در محل هتل پارس کرمان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر معادن کشور در مناطق خشک و کم آب قرار گرفته اند و استان کرمان به واسطه ذخایر معدنی و بناهای تاریخی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای توسعه چنین استانی باید عمران و آبادانی را در آن گسترش داد.
وی اظهار کرد: اگر مجموع مساحت کشور را به تعداد استان های موجود تقسیم کنیم، هر استان می بایست حدود سه درصد از خاک کشور را در بر بگیرید این در حالی است که استان کرمان 11 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و این اتفاق از ظرفیت بالای این استان در حوزه های مختلف حکایت دارد.
بنیانگذار مفاهیم نوین مهندسی فروش در حوزه املاک و مستغلات با بیان اینکه مساحت کرمان از کشوری مثل آلمان بیشتر است گفت: اعتقاد داریم برای توسعه استانی که در حد یک کشور است باید عمران و آبادانی ایجاد و کویر خشک را آباد کرد و این کار باید در تمام نقاط استان و در سطح وسیع انجام شود.
وی عنوان کرد: خوشبختانه استان کرمان مسیر توسعه ای بسیار خوبی را در پیش گرفته است و بر این باوریم که با هماهنگی و همدلی بین مردم و مسئولان می تواند به اهداف خود برسد و در این مسیر نیاز است همه اقشار مشارکت داشته باشند.
رفیعی گفت: این استان به دلیل اینکه در محوریت چندین استان جنوبی دیگر قرار گرفته و هم اینکه در مسیر جاده ابریشم است می تواند در حوزه های مختلف، یک منبع تغذیه برای این استانها باشد.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف به یک مرکز قوی نیاز داریم که بتواند تمامی لوازم عمران و زیرساخت های عمرانی را تسهیل کند که امروز مجتمع عمرانی برلیان در استان کرمان در حال احداث است.
وی با بیان اینکه این مجتمع تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا این مرحله یکصد میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است گفت: تمامی امور عمرانی همچون مصالح ساختمانی، دکوراسیون داخلی و مجوزهای اداری مرتبط با ساختمان در این محل انجام خواهد شد و بر همین اساس از این مجتمع به عنوان شهر ساختمان یاد می شود.
رفیعی گفت: برای راه اندازی این مکان به 200 میلیارد تومان دیگر نیاز است و می توان برای انجام طرح های توسعه ای تا یکهزار میلیارد تومان دیگر سرمایه گزاری کرد.
وی عنوان کرد: این یک پروژه مادر محسوب می شود که از داخل آن پروژه های بزرگ دیگری ایجاد خواهد شد و اگر هر شخص، شرکت یا نهادی تصمیم بگیرد در هر نقطه از استان فعایت عمرانی انجام دهد می تواند تمامی لوازم مورد نیاز را از طریق این مجتمع تامین کند و حتی تدابیری اندیشیده شده که این افراد بتوانند از منابع مالی پیش بینی شده برای امور عمرانی و ساختمان سازی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه مجتمع تجاری اداری برلیان بیرون از شهر کرمان واقع شده است تصریح کرد: به همین منظور عملیات اجرایی احداث تله کابین را در کرمان شروع کرده ایم و همچنین احداث یک هتل پنج ستاره با تمامی امکانات تفریحی و گردشگری در بالا ترین نقطه شهر کرمان که به کوه صاحب الزمان (عج) معروف است را در دست اقدام داریم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا