صادرات گازوییل به افغانستان از مشهد و ساری

صادرات گازوییل به افغانستان از مشهد و ساری

نفت‌گاز (گازوییل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان در جریان عرضه های دیروز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران و از مبادی مشهد و ساری مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، کل معامله های صورت گرفته در روز یکشنبه (هفدهم آبانماه) بر روی کالاهای معامله شده در بورس انرژی معادل ٢,٦٢٣ تن به ارزش تقریبی ٢٨ میلیارد و ٦١٥ میلیون ریال بوده است.

بر اساس این گزارش از معامله های مهم دیروز می توان به معامله کالای نفت‌گاز (گازوییل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان و از مبادی مشهد و ساری اشاره کرد؛ این برای نخستین بار است که در یک جلسه معاملاتی کالای نفت‌گاز از دو محل تحویل متفاوت مورد معامله قرار می‌گیرد.

گفتنی است که در این روز برای نخستین بار گازوییل به مقصد افغانستان و مبدأ تحویل انبار نفت مشهد در بورس انرژی ایران معامله شد. همچنین بر روی کالای نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان و از مبدأ اصفهان نیز تقاضای ١٠٠٠ تن در سامانه معاملاتی ثبت شد که با توجه به عدم توافق عرضه‌کننده و خریدار بر روی میزان پریمیوم، معامله‌ای در این جلسه معاملاتی صورت نپذیرفت.

در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز ٤٢٧ قرارداد در قالب ٢١ معامله و معادل ١٠ هزار و ٢٤٨ مگاوات ساعت به ارزش ٤ میلیارد و ١ میلیون ریال معامله شد.

در آغاز جلسه معاملاتی یک شنبه نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه ١٧ آذر ٩٤ گشایش یافته و در پایان جلسه نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه ٢١ آبان ٩٤ متوقف شدند.

همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، ١٣٩ قرارداد به ارزش ١ میلیارد و ٦٣٩ میلیون ریال در نمادهای فعال این تابلو مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات یکشنبه بورس انرژی ایران به ٣٤ میلیارد و ٢٥٤ میلیون بالغ شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا