یزدانیان در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

تقلب در بازار تیغ اره‌های نواری فولاد‌بر

تقلب در بازار تیغ اره‌های نواری فولاد‌بر

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات مدیره شرکت اره نواری و خدمات جوش پایتخت و نمایندگی Eberle آلمان با اشاره به موضوع وضع تعرفه‌های وارداتی افزود: متاسفانه کارشناس‌های گمرک نمی‌توانند کالای تخصصی و عمومی را تشخیص دهند.

مهربد یزدانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره فعالیت‌های این شرکت که به صورت واحد صنفی مشغول به کار است، اظهار کرد: فعالیت این شرکت مربوط به واردت تیغ اره‌های نواری فولاد‌بر است. از سوی دیگر کارگاه جوش نیز توسط شرکت با دستگاه‌های آلمانی تجهیز شده ‌است. بطورکلی این فعالیت خاص بوده و شاید تنها ۵ یا ۶ نفر در ایران این کار را انجام می‌دهند.

به گفته وی، تمامی فروشندگان فولاد، پالایشگاه‌ها، قطعات خودرو و کارخانه‌هایی که به نحوی با فولاد مرتبط بوده و برش در آنها لازم است، مشتریان این فروشگاه محسوب می‌شوند. به جرات می‌توان گفت تنوع مشتریان بسیار بالا است.

رئیس هیات مدیره شرکت اره نواری و خدمات جوش پایتخت تصریح کرد: فولاد آلیاژی اصفهان یکی از بهترین مشتریان ما است. همچنین فولاد اسفراین، مبارکه (استفاده در تعمیرگاه مرکزی) و چند کارخانه خوب کشور نیز از مشتریان اصلی ما محسوب می‌شوند.

یزدانیان با بیان اینکه برند این فروشگاه «Eberle» است، افزود: این برند برای آلمان بوده و خوشبختانه قیمت این محصولات رقابتی است زیرا شرکت «Eberle» سازنده تیغ اره است و بدنه این تیغه‌ها را خودش می‌سازد.

وی درباره حضور برند‌های چینی نیز اظهار کرد: برند چینی خوب نیز در بازار وجود دارد که قیمت آنها ارزان نیست اما برخی تاجران جنس درجه ۴ یا ۵ را وارد بازار کرده، یا برخی دیگر از دوستان ما تقلب کرده و محصول چینی را با نشان آلمان یا کشور دیگری وارد بازار می‌کنند که متاسفانه ماموران تدارکات در زمان خرید متوجه آن نمی‌شوند اما در زمان کارکرد دستگاه در زمان برش مشخص می‌شود که این دستگاه تقلبی است.

رئیس هیات مدیره شرکت اره نواری و خدمات جوش پایتخت با اشاره به دستگاه‌های جوش بیان کرد: دستگاه‌های جوش در فروشگاه ما دستگاه‌های فلش بات ولدینگ است که نقطه جوش را آنیل می‌کند. دستگاه‌های ما ساخت آلمان است. در این فرآیند بسیار مهم است که تیغه از محل جوش شکسته نشود. این مشکل در صنعت بسیار دیده می‌شود.

به گفته وی، این فروشگاه دستگاه‌های جوش خود را تضمین کرده و تعمیرات را نیز قبول می‌کند.

یزدانیان درباره وجود نمونه‌های ساخت ایران در بازار تصریح کرد: نمونه مشابه ساخت ایران در بازار وجود ندارد زیرا تولید این کالا‌ها هایتک بوده و تنها 5 شرکت در دنیا این تکنولوژی را در اختیار دارند. آمریکا، سوئد و آلمان تنها کشور‌هایی هستند که این تکنولوژی را در اختیار دارند.

وی با اشاره به تعرفه واردات نیز افزود: متاسفانه تعرفه واردات هر سال افزایش پیدا می‌کند در حالی که تولید داخل برای این دستگاه‌ها وجود ندارد. در سال جاری تعرفه واردات 20 درصد است. بدون شک این موضوع به این دلیل رخ می‌دهد که کارشناس‌های گمرک نمی‌توانند کالای تخصصی را از کالای عمومی تشخیص دهند.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا