معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری مطرح کرد؛

نگاه جدید و متفاوت به شرکت های دانش بنیان با بازار سرمایه

نگاه جدید و متفاوت به شرکت های دانش بنیان با بازار سرمایه

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه در نشست همکاری فعالان بازار سرمایه در امور دانش بنیان و طرح های فناورانه اظهار داشت: امروز شاهد صدور روزانه مجوز شرکت های دانش بنیان هستیم به طوریکه هم اکنون 1720 شرکت نوپا، 870 شرکت تولیدی و 351 شرکت صنعتی در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

راه اندازی شرکت های دانش بنیان در سال 89 با مصوبه هیأت دولت به طور جدی در دستور کار قرار گرفت که با روی کار آمدن دولت یازدهم قانون به طور عملیاتی در دستور کار قرار گرفت تا امروز ظرف کمتر از 4 سال شاهد فعالیت قریب به 3 هزار شرکت باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری در نشست همکاری فعالان بازار سرمایه در امور دانش بنیان و طرح های فناورانه با بیان مطلب فوق گفت: امروز شاهد صدور روزانه مجوز شرکت های دانش بنیان هستیم به طوریکه هم اکنون 1720 شرکت نوپا، 870 شرکت تولیدی و 351 شرکت صنعتی در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به درخواست 14 هزار شرکت برای دریافت مجوز گفت: ضرورت دارد به شرکت های دانش بنیان نگاه جدیدی شود که با شرکت های تولیدی و صنعتی متفاوت باشد؛ بنابراین فراهم کردن بسترهای حمایتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و به نظر می رسد بازار سرمایه بهترین گزینه برای این امر مهم باشد چون بازار سرمایه در مقایسه با سایر روش ها چابک تر، سریعتر و کارامدتر است.

این مقام مسوول با بیان اینکه راه اندازی صندوق های جسورانه یکی از مواردی است که به توسعه شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد ملی کمک می کند، اظهار داشت: افراد خلاق و صاحب ایده در گذشته امکان تأمین مالی نداشتند و بعضاً توانایی آنها بدون بهره وری باقی می ماند اما با راه اندازی صندوق های جسورانه و امکان ورود شرکت های دانش بنیان به بورس این چالش مهم برطرف می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدورام به زودی شاهد شکوفایی بورس دارایی فکری و شرکت های کوچک و متوسط و دانش بنیان باشیم. ایجاد زمینه لازم برای توسعه این دست از بخش اقتصادی کشور در دستور کار دارد و تلاش خواهیم کرد مشکلات حل شود.

دلیری درباره اهم فعالیت های معاونت علمی و فناوری در این مسیر گفت: حمایت از بازار دارایی فکری و تجاری سازی اختراعات، برگزاری فستیوال های نواوری و تجاری سازی اختراعات، حمایت از راه اندازی صندوق های جسورانه، کمک به راه اندازی تابلو شرکت های دانش بنیان دربازار کوچک و متوسط (SME) و کمک مالی 50 درصدی به شرکت های دانش بنیان برای کاهش هزینه ورود به بازار سرمایه از اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از حضور در این نشست را دعوت از همه فعالان این حوزه برای همکاری و مشارکت در توسعه اقتصادی خواند و گفت: شرکت های دانش بنیان با توجه به سودآوری و بهره وری که شاهد آن هستیم می تواند در بورس با رشد همراه باشد.

دلیری درپایان به مواردی که محصول حضور شرکت های دانش بنیان است اشاره کرد و گفت: تأمین مالی شرکت های دانش بنیان، پذیرش کارگزاران، اتصال مخترعین و ایده ها به بازار سرمایه، کمک به ارزش گذاری دانش فنی و کمک در حوزه ریسک پذیری محصول ورود شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا