سایپا سال ۹۳ ورشکسته بود

سایپا سال ۹۳ ورشکسته بود

مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه این شرکت سال ۹۳ با زیان ۴۲۰۰ میلیارد تومانی بر اساس قانون تجارت ورشکسته بود، گفت: شرکت‌های زیرمجموعه سایپا نیز در آن سال در شرایط ورشکستگی قرار داشتند.

 

مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، جمعی از معاونان وزیر صنعت و نمایندگان مجلس امروز با تأخیر بیش از دو ساعته در شرکت سایپا برگزار شد.
مهدی جمالی نخستین سخنران این مراسم با اشاره به اینکه سایپا در سال ۹۴ سرمایه ثبتی ۱۷۰۰ میلیارد تومانی داشت گفت: زیان انباشته این شرکت در پایان سال ۹۳، ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که بر این اساس شرکت سایپا در آن مقطع براساس قانون تجارت در شرایط ورشکستگی قرار داشت.
وی با بیان اینکه شرکت‌های زیرمجموعه سایپا نیز در آن سال در شرایط ورشکستگی قرار داشتند، افزود: در آن سالها شرکت‌های سایپا نمی‌توانستند با بانک‌ها و بازار سرمایه همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه در پایان سال گذشته با تجدید ارزیابی و سرمایه گذاری بلند مدت، سرمایه شرکت از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به ٤ هزار میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: در آن مقطع که شرکت سایپا در شرایط ورشکستگی قرار داشت ١٦ میلیارد تومان انصرافی فروش داشتیم و فروش شرکت کمتر از یک میلیارد تومان بود. این موضوعات عاملی شد تا تولید کارخانه در مهرماه سال گذشته روزانه ۳۰۰ دستگاه بود که خوشبختانه با مهندسی و تلاش همکاران به تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه خودرو دست پیدا کرده‌ایم.
جمالی با اشاره به اینکه امروز سهم سایپا از بازار ٤١ درصد است، گفت: سال گذشته در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی که برای استمداد و کمک رفته بودیم آقای لاریجانی به بنده گفتند، من کم و بیش در جریان سایپا و اقدامات شما هستم ولی آنچه اهمیت بسیاری دارد جلب رضایت مردم با ارائه خدمات و محصولات جدید است که این موضوع مطابق با روح اقتصاد مقاومتی است. خوشبختانه امروز می‌خواهم خدمت آقای لاریجانی اعلام کنم، سایپا اقدامات لازم را برای رضایت مشتریان انجام می‌دهد و سالیانه یک محصول جدید را راهی بازار خواهد کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا