رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

رونق بازار سرمایه از طریق ظرفیت های برنامه ششم توسعه

رونق بازار سرمایه از طریق ظرفیت های برنامه ششم توسعه

محمدرضا پورابراهیمی امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح معاملات پسته در بورس کالا خاطرنشان کرد: ظرفیت های برنامه ششم توسعه می تواند رونق بازار سرمایه را در کشور به دنبال داشته باشد.

 


محمدرضا پور ابراهیمی، رییس کمیسون اقتصادی مجلس در مراسم رونمایی از عرضه پسته در بورس کالا گفت: یکی از دغدغه های کشاورزی تأمین مالی خرید و فروش است که درمورد محصول پسته متفاوت است، به نحوی که صادرات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح معاملات پسته در بورس کالا اظهار داشت: ظرفیت های برنامه ششم توسعه می تواند رونق بازار سرمایه را در کشور به دنبال داشته باشد.

پور ابراهیمی رقیب اصلی ایران در حوزه پسته را آمریکا دانست و تصریح کرد: کیفیت پسته ایرانی بسیار بالا است، اما ما هم باید سطح زیرکشت و میزان بهره وری برداشت را افزایش دهیم، در عین حال امیدواریم سال آینده تولید افزایش یابد.

وی ادامه داد: معاملات پسته در بورس کالا و در کنار آن ابزارهای مالی می تواند در راستای توانمندی کشاورزی باشد.

این مقام مسوول در خصوص محصول پسته در کشور گفت: در خصوص پسته دو موضوع مطرح است؛ نخست بحث تامین مالی است که یکی از دغدغه های کشاورزان است و دیگری موضوع منابع آبی است که ضرورت استفاده از آبیاری صنعتی به جای آبیاری سنتی را نمایان تر می سازد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: موجب خرسندی است که در بازار سرمایه ایران، عمق بازار در حال افزایش است و ما در برنامه ششم توسعه، توجه ویژه به بازار سرمایه صورت داده ایم و امروز در مواد و احکام زیادی حوزه عمل بازار سرمایه را بسیار گسترش داده ایم.  

به گفته وی، یکی از موضوع های مهم مطرح در بازار سرمایه، بازار بدهی است که به تامین مالی بخش خصوصی کمک می کند.

رییس کمیسون اقتصادی مجلس از مصوبه ای که برای ایجاد کمیته ناظر بر بازار بدهی خبر داد و گفت: روز گذشته با اتخاذ تصمیمی در مجلس مقرر شد، انجام فعالیت در بازار بدهی با حضور کمیته ای ناظر متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و یک نفر به عنوان ناظر از کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گیرد تا در خصوص سقف انتشار اوراق بدهی، زمان انتشار و ... به تصمیم گیری بپردازند.

وی تصریح کرد: سقف انتشار اوراق بدهی برای سال آینده مبلغ 345 هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا