توقف سقوط طلای جهانی

توقف سقوط طلای جهانی

طلا در بازار جهانی پس از کاهش در هشت روز معامله گذشته، روز جاری اندکی افزایش یافت اما همچنان در پایین‌ترین قیمت سه ماه گذشته قرار دارد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد افزایش یافت و به 1093 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.3 درصد افزایش، 1091 دلار بود.

طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار نیویورک پس از انتشار گزارش اداره کار آمریکا که نشان داد 271 هزار شغل جدید در اکتبر ایجاد شده که بالاتر از حدود 190 هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بوده است و همچنین ثابت ماندن نرخ بیکاری در 5.1 درصد که کمترین سطح در پنج سال گذشته است، 16.50 دلار یا 1.5 درصد کاهش یافته و به 1087 دلار رسیده بود و هفته گذشته را با حدود 4.7 درصد کاهش به پایان رساند که سومین کاهش هفتگی متوالی بود.

گزارش اشتغال مثبت، احتمال تصویب افزایش نرخهای بهره در نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد و فروش گسترده در بازار طلا را به دنبال داشت.

نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

به گفته معامله گران گروه ام کی اس، تا زمان برگزاری نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا انتظار می‌رود فشارهای نزولی بر فلزات ارزشمند از جمله طلا افزایش بیشتری پیدا کند با اینهمه احتمال بهبود قیمت طلا و صعود آن به سطح 1100 دلار وجود دارد.

در حالیکه طلا به پایین 1100 دلار سقوط کرده، دلار به بالاترین سطح در هفت ماه گذشته صعود کرده است و بازده اوراق خزانه آمریکا هم افزایش داشته است.

تحلیلگران کاهش بیشتر قیمت طلا را پیش بینی می‌کنند. به گفته تحلیلگران شرکت اسکاتیا موکاتا، احتمال سقوط طلا به سطح 1044 دلار وجود دارد. طلا آخرین بار در فوریه سال 2010 در چنین سطحی معامله شد.

در این بین خروج سرمایه گذاران از صندوقهای سرمایه گذاری طلا ادامه دارد و ممکن است باعث کاهش قیمت بیشتری شود. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای جهان است، روز جمعه 0.40 درصد کاهش یافت و به 669.09 تن رسید که کمترین میزان در سه ماه گذشته بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 14.77 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.48 درصد افزایش، 939 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.24 درصد افزایش، به 620 دلار رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا