مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در غرفه ایسنا خبر داد

بهره‌برداری از پالایشگاه نفت سنگین چابهار تا 2 سال دیگر

بهره‌برداری از پالایشگاه نفت سنگین چابهار تا 2 سال دیگر

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه چابهار قطب سوم پتروشیمی محسوب می‌شود، از بهره برداری پالایشگاه نفت سنگین تا حدود دو سال آینده در این منطقه خبر داد.

حامد علی مبارکی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: پالایشگاه نفت با مشارکت 49 درصد چینی‌ها و 51 درصد ایرانی ها و تولید روزانه 40 هزار بشکه نفت تا حدود دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

بهره‌برداری کارخانه فولاد چابهار تا 3 سال آینده

وی همچنین از راه اندازی کارخانه فولاد چابهار خبر داد و گفت: این کارخانه که در فاز اول با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن آغاز به کار خواهد کرد حدود سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در عین حال بیان کرد: حدود 100 کارگاه تولیدی کوچک در چابهار داریم که به تولید جلبک‌هایی می‌پردازند که از نظر اهمیت سوختی در ایران با کشورهایی مانند آمریکا رقابت می‌کند،این کارگاهها به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده و بعد از تایید به صورت رسمی به تولید می‌پردازد.

مبارکی در بخشی از سخنان خود گفت: چابهار به عنوان پایلوت برنج مناطق آزاد کشور است که در این منطقه شلتوک از پاکستان وارد شده و به برنج تبدیل و پس از آن صادر می‌شود.

درآمد منطقه چابهار حدود180 میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه چابهار به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد بعد از برداشته شدن تحریم ها نسبت به سایر مناطق رشد شتابانی خواهد داشت، بیان کرد: بودجه منطقه 170 میلیارد تومان است که شامل بودجه‌های جاری، عمرانی و نگهداری است و درآمد منطقه نیز 180 میلیارد تومان است که بیشتر درآمد منطقه نیز از طریق تجارت و بازرگانی است.

مبارکی بر تسهیل روان‌سازی واردات و صادرات در این منطقه تاکید کرده و آن را از برنامه های مهم منطقه ذکر کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا