غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه:

بودجه 96 منطقی است

بودجه 96 منطقی است

"رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: تلاش شده است اوراقی که دولت منتشر می کند بازار سرمایه را تخریب نکند و بر نرخ سود تسهیلات بانکی تأثیر نگذارد و این نرخ کاهش یابد؛ در بودجه سال آینده رشد اقتصادی پنج درصد پیش بینی شده است البته نفت و گاز و بخش کشاورزی رشد خود را کرده اند و برای تحقق رشد اقتصادی پنج درصد، بخش مسکن و صنعت باید رونق بگیرد."


غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در برنامه "تیتر" شبکه خبر سیما گفت: مجلس در بودجه ۹۶ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برای فعالیت های عمرانی پیش بینی کرده است و کمبود منابع آن با فاینانس، اوراق مشارکت، اختصاص سهم تولید از هدفمندی یارانه ها و جلوگیری از اختلالات فعالیت های اقتصادی دولت جبران می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه بودجه ۹۶ آشفتگی کمتری دارد و اختلالات بودجه ای در آن در مقایسه با بودجه های گذشته کمتر است گفت: بر اساس بودجه ۹۶ قیمت ها افزایش نخواهد دشت، به اقشار ضعیف جامعه توجه بیشتر و حقوق بازنشستگان همسان سازی شده و در مجموع بودجه سال 96 سیاست های برنامه ششم را تأمین کرده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از اختلال در اقتصاد کشور سیاست های مالی نباید در سیاست های پولی و ارزی تأثیر بگذارد بنابراین مجلس شورای اسلامی تلاش کرده است در تصویب بودجه این موضوع رعایت شود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: تلاش شده است اوراقی که دولت منتشر می کند بازار سرمایه را تخریب نکند و بر نرخ سود تسهیلات بانکی تأثیر نگذارد و این نرخ کاهش یابد؛ در بودجه سال آینده رشد اقتصادی پنج درصد پیش بینی شده است البته نفت و گاز و بخش کشاورزی رشد خود را کرده اند و برای تحقق رشد اقتصادی پنج درصد، بخش مسکن و صنعت باید رونق بگیرد.

به گفته تاجگردون کاهش نرخ تورم بیش از حد فعلی باعث بروز مشکلات در اقتصاد می شود و شاید افزایش یک یا دو درصدی این نرخ موجب رونق بخش صنعت شود.

وی با بیان اینکه باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود زیرا اکنون ۶۰ درصد فرار مالیاتی در کشور وجود دارد گفت: درآمد مالیاتی در بودجه بر درآمد نفتی پیشی گرفته و در بودجه پیش بینی شده است درآمد مالیاتی کشور ۲۰ درصد افزایش یابد.

همچنین علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: بودجه سال آینده پاسخگویی دستگاه ها را تقویت کرده و به عدالت اجتماعی توجه بیشتر دارد و تسلط بانک مرکزی و دیوان محاسبات را بر بودجه افزایش داده است.

وی افزود: بودجه ۹۶ با سیاست های بالادستی تطبیق دارد و واقع بینانه است؛ بودجه سال آینده در تصمیم گیری ها و درآمدها غیرمتمرکز شده است؛ این در حالی است که نرخ سود بانکی و تورم در دنیا یکسان یا نزدیک به هم است، در ایران این گونه نیست و نرخ سود را فعالیت هایی به جز فعالیت بودجه ای تعیین می کند و باید در این مسیر حرکت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در بودجه سال آینده به دولت اجازه داده ایم که در بخش هایی با اختیار فعالیت های بیشتری برای محقق کردن رشد اقتصادی پنج درصد انجام دهد.

یوسف با اشاره به اینکه در برنامه توسعه ششم چارچوب رونق بخش مسکن برنامه ریزی شده است گفت: بخش صنعت و مسکن دو سال رکود را پشت سر گذاشته اند و اکنون زمان رونق این دو بخش صنعتی است.

وی در پایان عنوان کرد: راهکارهای پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع در بودجه ۹۶ آورده شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا