اعتراف مهندسان فولکس واگن به دستکاری اطلاعات

اعتراف مهندسان فولکس واگن به دستکاری اطلاعات

نشریه آلمانی "بیلد ام سونتاگ" در گزارشی نوشت: مهندسان متعددی در فولکس واگن اعتراف کرده اند به دلیل فشار مدیرعامل سابق این شرکت برای کاهش آلایندگی خودروها، اطلاعات مربوط به میزان انتشار دی اکسید کربن را دستکاری کرده اند.

به گزارش ایسنا، مهندسان فولکس واگن برای کمتر کردن مصرف سوخت، دیزل را با روغن موتور مخلوط کرده اند و ترفند مذکور در سال 2013 آغاز شد و تا بهار امسال ادامه داشت.

فولکس واگن هفته گذشته اعلام کرد میزان آلایندگی دی اکسید کربن حدود 800 هزار خودروی به فروش رفته در اروپا را کمتر از میزان واقعی برآورد کرده است و اندکی بعد وعده داد هزینه مالیات اضافی که رانندگان پرداخت کرده اند را جبران خواهد کرد.

افشاگری اخیر بحرانی که در سپتامبر با اقرار فولکس واگن به تقلب در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا آغاز شد را عمیق‌تر کرده است. تحلیلگران خودرو اظهار می‌کنند که این شرکت با 35 میلیارد یورو (38 میلیارد دلار) هزینه برای جریمه‌ها، شکایتها و اصلاح خودروهای دستکاری شده روبروست.

فولکس واگن برای تشویق کارمندانش به همکاری در تحقیقات داخلی و دادن اطلاعاتی که همه ابعاد تخلفات صورت گرفته در این خودروساز را روشن کند قول داده است این کارمندان برای خطای مرتکب شده اخراج نمی‌شوند یا تحت پیگیرد قرار نمی‌گیرند اما این مصونیت شامل حال مدیران رده بالا نخواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از "بیلد ام سونتاگگ، مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن در نمایشگاه خودروی ژنو در مارس سال 2012 اعلام کرده بود این شرکت می‌خواهد میزان آلایندگی دی اکسید کربن را به میزان 30 درصد تا سال 2015 کاهش دهد و مهندسان جرات نکرده بودند به او بگویند رسیدن به چنین هدفی دشوار خواهد بود.

فولکس واگن درباره تاثیر فرهنگ و سبک مدیریت وینترکورن بر رسوایی که گریبانگیر این خودروساز شده اظهار نکرده است. وینترکورن در سپتامبر پس از افشای تقلب دیزلی استعفا کرد و ماتیاس مولر، رییس پورشه جانشین او شد.

یک مهندس در مقر فولکس واگن در وولفسبورگ که در بخش تحقیقات و توسعه کار می‌کند اواخر اکتبر سکوت خود را شکست و به مدیران ارشدش درباره فریبکاری مذکور گفت.

هیات نظارتی فولکس واگن قرار است نشستی را با حضور ماتیاس مولر، مدیرعامل این گروه خودروسازی برگزار کنند تا به ارزیابی پیامدهای این بحران بر شرکت بپردازند.

بر اساس گزارش "بیلد ام سونتاگ"، مهندسان از تدابیر غیرقانونی متعددی مانند مخلوط کردن دیزل با روغن موتور باد بالاتر تایر، برای دستکاری معیارهای آلایندگی استفاده کرده اند.

فولکس واگن پس از اینکه اقرار کرد در تست آلایندگی اکسید نیتروژن خودروهای دیزلی در آمریکا تقلب کرده است، سرگرم انجام تحقیقات داخلی برای رسیدگی به مسائل مربوط به آلایندگی است.

روزنامه "زودویچه سایتونگ" روز یکشنبه گزارش داد که مدیران فولکس واگن از سفر به آمریکا واهمه دارند زیرا بازرسان آمریکایی گذرنامه یک کارمند این شرکت را که به آمریکا سفر کرده بود، توقیف کرده اند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا