آخرین آمار تولید فولادمبارکه اعلام شد

آخرین آمار تولید فولادمبارکه اعلام شد

فولاد مبارکه بر اساس جلسه مشترکی که با انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل و وزارت صنعت داشت، تعهد کرد تا یک میلیون تن خوراک صنایع لوله و پروفیل را تامین کند. بر همین اساس تا انتهای بهمن‌، ۲۰ درصد بیش از رقم تعهد یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار ورق فولادی را به صنایع لوله و پروفیل تحویل داده است.



مدیرعامل فولادمبارکه با اعلام تولید ۵.۷ میلیون تن فولاد در واحدهای فولادی صبا، هرمزگان و مبارکه ، بازار داخلی را اولین اولویت دانست و از کاهش حدود ۳۰۰ هزار تنی صادرات برای تامین نیاز بازار داخلی خبر داد.
بهرام سبحانی با بیان اینکه فولادمبارکه تلاش می‌کند تا جای ممکن بازار داخلی را تامین کند گفت: فولاد مبارکه بر اساس جلسه مشترکی که با انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل و وزارت صنعت داشت، تعهد کرد تا یک میلیون تن خوراک صنایع لوله و پروفیل را تامین کند. بر همین اساس تا انتهای بهمن‌، ۲۰ درصد بیش از رقم تعهد یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار ورق فولادی را به صنایع لوله و پروفیل تحویل داده است.
وی با اشاره به اینکه بازار داخلی اولین اولویت مبارکه است، عنوان کرد: از آنجاکه ترجیح ما تامین نیاز بازار داخلی نسبت به بازار خارجی است، از مقدار صادرات خود کم کرده‌ایم تا این اتفاق محقق شود. به طوری که با وجود صادرات ۱.۸ میلیون تنی در سال گذشته، امسال صادرات را به ۱.۵ میلیون تن رساندیم و توانستیم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد بیشتر نیاز به بازار داخلی را تامین کنیم.
این مقام مسئول اظهار داشت: فولادمبارکه با تمام توان تولید می‌کند اما اگر بازار بیش از توان تولیدی مبارکه نیاز دارد این به معنای پویایی بیشتر و رونق صنعت ایران است نه کم‌کاری فولاد مبارکه که ما از این بابت خوشحال هستیم.
سبحانی افزود: این طبیعی است که نیاز بیش از تولید داخلی باید از طریق صادرات تامین شود اما عده‌ای انتظار دارند که به خاطر نیاز به واردات باید تعرفه‌ها حذف شود.در صورتی که در همه جا که خود تولیدکننده هستند بر این واردات مقدار مورد نیاز در بازار تعرفه‌ها را وضع می‌کنندتا توازن قیمت محصولات وارداتی نسبت به محصولات تولید داخل ایجاد شود و مشکلی به وجود نیاید.
وی با اشاره به آمار تولید فولاد در سال جاری گفت: تاکنون حدود پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تن فولاد در واحدهای فولادی صبا، هرمزگان و مبارکه تولید شده و تقریبا همه ورق‌های مورد نیاز صنایع مختلف داخلی با استانداردهای مختلف به جز ورق ضد زنگ با سرمایه‌گذاری‌ که انجام شده، تولید می‌شود.
سبحانی ادامه داد: از جمله محصولاتی که به صورت کاربردی در صنایع داخلی به مصرف می‌رسد و توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود می‌توان به ورق‌های آج‌دار که در صنایع کشتی‌سازی مصرف دارد، ورقه‌های فولادی با استاندارد API که در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شوند و ورق‌های MB و IF که در صنایع خودروسازی مصرف دارند، اشاره کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا