یافتن ۲۰۸ ماده معدنی ساخت انسان در زمین

یافتن ۲۰۸ ماده معدنی ساخت انسان در زمین

دنیای معدن -هنگامیکه سخن از ساخته های بشر می شود، نخستین تصور اشیای موزه ها و گالری هاست و شاید کمتر کسی به معادن فکر کند. اما طبق تحقیقات جدید این مکان ها حاوی مواد معدنی مختلفی است که به دلیل فعالیت های انسان به وجود آمده اند. درهمین راستا رابرت هازن دانشمند و محقق موسسه کارنگی واشنگتن برای شناسایی مواد معدنی ساخت انسان، حدود ۲۵۰۰ نمونه ماده ثبت شده در کاتالوگ بنیاد معدن شناسی بین المللی را بررسی کرد. هازن و گروه او ۲۰۸ ماده معدنی یافتند که حضور و فعالیت های انسان به طور مستقیم یا غیر مستقیم منجر به ایجاد آنها شده بود. برخی از این مواد به طور هدفمند ساخته شدند مانند تراشه های سیلیکونی که در نیمه رساناها به کار می رود یا کریستال های گارنت اییتریوم آلومینیوم که در لیزرها به کار می رود. تعدادی دیگر نتیجه فعالیت های اکتشافی انسان در معادن است. مانند مواد معدنی که به طور ناگهانی روی دیوارهای تونل رشد کرده اند، از این جمله اند. مواد معدنی غنی از اورانیوم که در ایالت یوتا آمریکا یافت شد، نیز از همین دست است. مواد معدنی دیگری نیز به دلیل فعالیت های انسان روی آثار باستانی سربی خورده شده در یک کشتی تونسی پیدا شدند.

درهمین راستا رابرت هازن دانشمند و محقق موسسه کارنگی واشنگتن برای شناسایی مواد معدنی ساخت انسان، حدود ۲۵۰۰ نمونه ماده ثبت شده در کاتالوگ «بنیاد معدن شناسی بین المللی» را بررسی کرد.

هازن و گروه او ۲۰۸ ماده معدنی یافتند که حضور و فعالیت های انسان به طور مستقیم یا غیر مستقیم منجر به ایجاد آنها شده بود.

برخی از این مواد به طور هدفمند ساخته شدند مانند تراشه های سیلیکونی که در نیمه رساناها به کار می رود یا کریستال های گارنت اییتریوم آلومینیوم که در لیزرها به کار می رود.

تعدادی دیگر نتیجه فعالیت های اکتشافی انسان در معادن است. مانند مواد معدنی که به طور ناگهانی روی دیوارهای تونل رشد کرده اند، از این جمله اند. مواد معدنی غنی از اورانیوم که در ایالت یوتا آمریکا یافت شد، نیز از همین دست است.

مواد معدنی دیگری نیز به دلیل فعالیت های انسان روی آثار باستانی سربی خورده شده در یک کشتی تونسی پیدا شدند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا