دست همکاری ایران و آلمان در صنعت آبفا فشرده شد

دست همکاری ایران و آلمان در صنعت آبفا فشرده شد

قائم مقام وزیر نیرو گفت: با توجه به این‌که همکاری‌های ایران و آلمان در 20 سال گذشته مثبت بوده است لذا می‌توان گفت که با ایجاد همکاری بین ایران و آلمان می‌توان شرایط خوبی را در صنعت آبفای کشور رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ستار محمودی در اولین گردهمایی مشترک ایران و آلمان در بخش آب و فاضلاب با بیان این‌که ایران می‌تواند همان نقشی را که شرکت‌های آلمانی در آبفا دارند در خاورمیانه اجرا کنند، اظهار کرد: در 20 سال گذشته کشور آلمان در انتقال تکنولوژی آبفا به ایران سهم خوبی داشته است.

وی با بیان این‌که آلمانی‌ها شرکای قابل اعتمادی هستند که اهل انتقال اطلاعات و پایداری در همه نوسان‌ها به‌شمار می‌روند، ادامه داد: با توجه به این توصیفات می‌توان گفت که در حال حاضر ظرفیت خوبی برای تداوم همکاری بین ایران و آلمان به وجود آمده است.

محمودی با بیان این‌که حاصل اقدامات کار گذشته بین ایران و آلمان در نمونه‌های بسیاری قابل مشاهده است، افزود: در گذشته با اعزام گروه‌های کارشناسی در زمینه‌ی تعلیم و آموزش کارشناسان آب و تصفیه آب شاهد این هستیم که در حال حاضر کارشناسان‌ کشور جزو محوری‌ترین کارشناسان شناخته شده‌اند که می‌توان این موضوع را حاصل ارتباط دوجانبه ایران و آلمان قلمداد کنیم.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که از نگاه ما آلمان در زمینه مسائل آبی محوریت و مرکز ثقل دانش و پژوهش در زمینه‌های تکنولوژی و اقدامات مربوط به آبفا است، ادامه داد: باور ما براین است که کادر فنی و حوزه‌های مهندسی و تکنیکی ایران می‌تواند همان نقشی را که آلمانی‌ها دارند ایران در خاورمیانه نیز ایفا کند.

محمودی اظهار کرد: از زمانی که ایران، آلمانی‌ها را شریک خود قرار داد صنعت آبفای کشور بالندگی خوبی پیدا کرده است، لذا می‌توان گفت که ایران می‌خواهد به‌طور عملی‌تر و گسترده‌تر همکاری خود را با این کشور ادامه دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا