دلیل لزوم حمایت مجلس از بورس کالا از زبان نماینده

دلیل لزوم حمایت مجلس از بورس کالا از زبان نماینده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر به دنبال شفافیت خرید و فروش و محلی برای جلوگیری از مفاسد هستیم باید از بورس کالا حمایت کنیم چرا که هدف این بورس شفافیت قیمت است تا همه افراد بتوانند با شرایط مساوی به رقابت بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا تابش در خصوص عرضه محصولات در بورس کالا به منظور جلوگیری از فساد و فرار مالیاتی به تسنیم گفت: بورس کالا به دلیل وجود ساختاری که برای آن تعریف شده، یکی از اهرام‌های جلوگیری از فساد و فرار مالیاتی و ایجاد شفافیت در قیمت ها است.

وی افزود: همواره بازار کالاهای پایه در بخش‌های مختلف کشور با محدودیت ها و دشواری های ساختاری زیادی روبرو بوده و بخش عمده‌ای از این مشکلات مربوط به عدم استفاده از ابزارهای نوین اقتصادی و ساختار نامناسب و ناکارآمدی بازار است که با وجود تلاش های بسیار انجام شده از دولت ها در جهت اصلاح این ساختار اما شاهد عدم بازدهی مناسب در این بخش به گونه ای که با وجود صرف هزینه های بسیار برای تنظیم بازار و تعیین قیمت نهاده‌ها و محصولات در بخش تولید و توزیع و در پی آن مصرف کنندگان همواره با مشکلات دست به گریبان بوده ایم.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه معامله کالاها در بورس در دنیا هم تجربه شده و در کشور ما نیز در چند سال اخیر برخی از محصولات کشاورزی، صنعتی و سایر کالاها در بورس کالا به صورت آزمایشی خرید و فروش شده، به طور یقین معامله کلیه کالاها در بازار مالی شفاف وجود واسطه گران را کمرنگ می‌کند.

تابش اظهار داشت: به طور یقین اگر به دنبال شفافیت خرید و فروش هستیم باید از بورس کالا حمایت کنیم چرا که این بورس عمدتا یک هدف مشخص دارد و آن هم شفافیت قیمت است تا همه افراد بتوانند با شرایط مساوی به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بورس کالا محلی برای جلوگیری از مفاسد و شفافیت‌های اقتصادی است گفت: تمام تعاملات در بازارهای کالایی کشور شفاف‌سازی شده و امیدواریم با حمایت های لازم از هرگونه بازار مخفی و زیرپله‌ای جلوگیری شود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا