گزارش روز؛

تک نمادهای مثبت بازار

تک نمادهای مثبت بازار

بازار امروز در اکثر گروه ها با فشار فروش و معاملاتی منفی شروع شد که با گذشت زمان معاملات بر شدت آنها افزوده شد و تنها معدود تک نمادهایی مثبت به کار خود پایان دادند که یکی از دلایل اصلی این موضوع عدم بازگشایی نمادهای متوقف، نزدیکی به روزهای آخر سال و در نتیجه نیاز فعالین بازار به نقدینگی است که موج عرضه های نفس گیر را ایجاد کرده است. در این میان فشار حقوقی ها و تسویه حساب مشتریان اعتباری مزید بر علت شده است.

 

در پایان معاملات امروز، شنبه 14 اسفند 95، شاخص کل متاثر معاملات منفی نمادهای فملی و کگل با افت حدود 340 واحدی به ارتفاع 77 هزار و 135 واحد رسید که در این بین نمادهای وغدیر و وانصار بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان دادوستدهای نخستین روز هفته، خموتور و خاهن تک نمادهای مثبت گروه خودرویی و قطعه ساز بودند که نماد خموتور صف خرید را نیز تجربه نمود و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند. در شروع بازار نیز نماد خگستر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد.

گروه حمل و نقل نیز اکثرا منفی دنبال شدند نماد حسینا به دلیل رشد قیمتی چند روزه گذشته از فشار فروش بالاتری برخوردار بود و در همان شروع بازار صف فروش شد و در ادامه دادوستدها نمادهای حپترو و حکشتی نیز صف فروش شدند. نکته قابل توجه معاملات این گروه، صف خرید نماد حتوکا در اواخر بازار و معاملات مثبت نماد توریل علیرغم جو منفی گروه بود.

وگستر نماد صف خرید، سدبیر، اعتلا، وسبحان، وتوسم، وتوصا، واتی و وغدیر نمادهای مثبت و وساپا و وبیمه نمادهای منفی و صف فروش گروه سرمایه گذاری بود این در حالی بود که سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل تر را تجربه کردند همچنین بلوک 3 میلیارد و 486 میلیون و 129 هزار و 904 سهمی (49.8 درصدی) شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از طرف شرکت بانک تجارت به صورت یکجا، نقد و یا اقساط به قیمت پایه هر سهم 4 هزار و 253 ریال عرضه و به حقوقی شستا رسید. در گروه لیزینگی نیز که اکثرا منفی بودند نمادهای وایران و ولیز با معاملاتی مثبت همراه بودند.

با توجه به افت قیمت های جهانی اکثر فلزات پایه، معاملات منفی گروه های فلزی و معدنی مشاهده شد؛ تا جایی که نمادهای کاما، کبافق، ارفع، فباهنر، کیمیا، فسرب، فاسمین، کمنگنز، فرآور، فزرین، فولاژ، فمراد، کروی، کگل و کنور صف فروش را تجربه کردند؛ در این بین صف خرید نمادهای زنگان و فجر و معاملات متعادل و مثبت نماد فلوله قابل توجه بود.

در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها نیز معاملاتی اکثرا منفی رواج داشت؛ اما در این میان صف فروش نماد پر حاشیه ساینا، صف خرید نماد شفارس و معاملات مثبت نمادهای شاملا، ونفت، شپارس و مارون قابل توجه بود.

گروه های سیمانی و ساختمانی نیز همسو با جو منفی بازار اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند که در این میان صف فروش نمادهای سفارس، ثاباد و ثرود و معاملات مثبت نمادهای آ س پ، ثغرب، کرمان و وتوس و صف خرید نماد سقاین نمایان تر است.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته که اکثرا منفی دنبال شدند، نمادهای فاذر، فلامی صف خرید و نمادهای بکاب، تکمبا و فاما با اقبال بیشتر و در نتیجه رشد قیمتی به کار خود پایان دادند. همچنین نماد تایرا پس از اعلام پیش بینی سود 286 ریالی سال 96 که با کاهش29 درصدی نسبت به پیش بینی سال 95 همراه بوده با افت حدود 7.5 درصدی و نماد لسرما با افت حدود 5 درصدی و در ادامه صف فروش مورد بازگشایی قرار گرفتند.

گروه های آی تی، غذایی و دارویی نیز از گزند جو منفی در امان نبودند و نمادهایی همانند، غپینو؛ غمهرا، غشصفها، غفارس، غذام، غگرجی، غلپا، زمگسا، ددام، دلر، دسبحا، دارو، وپخش، دتماد، اپرداز، مرقام و رتاپ با صف فروش به کار خود پایان دادند. همچنین نماد کماسه پس از رشد چشمگیر هفته های اخیر و به دلیل توقف در آخر معاملات، با صف فروش همراه بود. نماد مذکور جهت برگزاری مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا