حضور سبز شرکت فولاد مبارکه در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

حضور سبز شرکت فولاد مبارکه در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

دنیای معدن -شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و فولاد مبارکه با حضوری سبز و گسترده در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای زیست محیطی خود را به نمایش گذاشت و به پاس تلاش مسئولانه این شرکت در پایداری، ثبات، رشد و بالندگی این صنعت تندیس و لوح تقدیر این نمایشگاه به فولاد مبارکه اهدا شد.

افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بیـن المـــللی محـیط زیــــست با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور ، وزرای محیط زیست کشورهای آلمان و ایتالیا و مسئول هماهنگ کننده محیط زیست اتحادیه اروپا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شد. بنابر این گزارش در مراسم افتتاحیه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، گفت: بعد از توافق برجام، فرصت همکاری ها و تبادلات بین المللی در حوزه محیط زیست فراهم شده است.

بنابر این گزارش، دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان و معاونت استراتژیک سازمان انرژی های نو و برخی دیگر از مقامات کشوری از غرفه فولاد مبارکه بازدید کرده و با آخرین دستاوردهای زیست محیطی این شرکت آشنا شدند.

همچنین متخصصان، دانشگاهیان، فعالان، دوستداران و علاقه مندان به محیط زیست با حضور در غرفه فولاد مبارکه به تبادل اطلاعات با کارشناسان فولاد مبارکه پرداختند.

شایان ذکر است علاوه بر این بازدیدها، گفتگوها و مذاکراتی با گروه ها و شرکتهای فعال زیست محیطی از ایتالیا، فرانسه، آلمان، کانادا و اسلوونی و شرکتهای داخلی برگزار شد که بیشتر آنها با تأکید بر انرژی های نو و رویکرد بازیافت انرژی حرارتی در صنعت و مدیریت پسماند و ارتقای عملکرد زیست محیطی همراه بود.

کرباسیان: کاشت درختان انبوه کم آب در فولاد مبارکه ارزشمند است

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در حاشیه این بازدید و در گفت وگو با صمت درباره نمایشگاه، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست کاری بسیار ارزشمند است. یکی از اقدامات مهم در نمایشگاه آن بود که تمامی سازمان ها به اهمیت محیط زیست توجه کنند.

کرباسیان افزود: سازمانها و شرکتهای مختلف به طور جدی کارهای انجام شده در حوزه محیط زیست را در این نمایشگاه ارائه کرده اند. به طور نمونه در حوزه فولاد مبارکه هزاران هکتار نهالی که نیاز کمتری به آب دارند، کاشته شده است. چنین اقداماتی در حوزه معادن نیز قابل مشاهده است.

وی تأکید کرد: بدون شک باید در حوزه محیط زیست بیش از امروز هزینه شود. نباید از محیط زیست ترسید، بلکه باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام شود. اقدامات انجام شده در برخی معادن و واحدهای صنایع معدنی حاکی از آن است که معدن میتواند به حفظ محیط زیست کمک کند، اما این موضوع نیازمند صرف هزینه هایی بیش از گذشته و استفاده از فناوری های برتر در این حوزه است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست داشتم، توجه سازمان ها به رعایت قوانین محیط زیست قابل درک بود. با توجه به اهمیت محیط زیست، استفاده از فناوری نوین در این حوزه میتواند به کاهش آسیب های وارد از سوی بخش معدن کمک کند، اما این اتفاق با ارتباط میان کشورهای صاحب فناوری امکان پذیر میشود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دستور کار قرار داده، موضوع انتقال فناوری جدید به داخل کشور است.

انصاری: امیدوارم فولاد مبارکه طلایه دار حفظ محیط زیست شود

این گزارش حاکی است حجت الاسلام دکتر مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در بازدید از غرفه فولاد مبارکه ضمن آشنایی با فعالیتهای زیست محیطی فولاد مبارکه، به دلبستگی خود به فولاد مبارکه اشاره کرد که از ابتدای آغاز فعالیتهای احداث کارخانه در جریان این فعالیتها بوده و هست و همچنان اخبار پیشرفتهای این شرکت را دنبال میکند و علاقه مند است شرکت فولاد مبارکه چون سایر عرصه ها طلایه دار حفظ محیط زیست در صنعت باشد.

دکتر متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست نیز با حضور در غرفه فولاد ضمن آشنایی با آخرین تلاشهای صورت پذیرفته در زمینه حفظ محیط زیست در فولاد مبارکه حفظ و رعایت استانداردهای زیست محیطی را از وظایف سازمانها برشمرد و بر لزوم مشارکت صنعت و سازمان محیط زیست در تدوین و بروز رسانی استانداردهای زیست محیطی تأکید کرد.

ظهرابی: از گام های جدید زیست محیطی فولاد مبارکه استقبال می کنیم

ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان از دیگر مسئولانی بود که از غرفه فولاد مبارکه بازدید و ضمن آشنایی با رویکردهای جدید فولاد مبارکه در زمینه حفظ محیط زیست با تأکید بر حفظ منابع، انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بهبود بهره وری مصرف انرژی در شرکت فولاد مبارکه، خرسندی خود را از گام های تازه در فولاد مبارکه ابراز و بر لزوم همکاری بیشتر و بهتر صنایع معدنی با ادارات محیط زیست با رویکرد توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی با حفظ محیط زیست تأکید نمود.

ایشان در این بازدید افزایش بهره وری انرژی، جلوگیری از اتلاف انرژی به صورت گرمایی و اتلاف منابع آب را نیز به عنوان گامهای اصلی و عملی در زمینه توسعه پایدار معرفی کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا