بی‌اعتنایی بورس به اجرایی شدن بسته خروج از رکود

بی‌اعتنایی بورس به اجرایی شدن بسته خروج از رکود

بورس تهران این روزها با وجود انتشار اخبار مثبت اقتصادی در خصوص بسته خروج از رکود و اجرایی شدن مفاد این بسته، بدون هیچ رونق و انگیزه ای به معاملات خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بررسی معاملات بازار سرمایه در روزهای گذشته حاکی از آن است که علی رغم اجرایی شدن برخی از مفاد بسته رونق اقتصادی از ابتدای هفته و انتشار خبرهایی در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی، بورس تهران با بی اعتنایی کامل نسبت به این اخبار به روند بی رمق و ضعیف خود ادامه می دهد.

به این ترتیب در حالی این بسته با اعطای وام 25 میلیونی خوردو و ارائه کارت های خرید 10 میلیونی در حال اجرایی شدن است که تداوم رکود در اقتصاد و بی اعتمادی سهامداران به تصمیمات دولت و همچنین مشکلات متعدد صنایع و کاهش سود آوری آنها در کنار نمایان نشدن تاثیر این بسته در سودآوری بنگاه های اقتصادی موجب شده است تا بورس تهران همچنان بدون اعتنا به این تصمیمات به روند رکودی خود ادامه دهد.

بر این اساس علی رغم وجود چند شرکت خودرویی و لوازم خانگی در بورس تهران که مشمول اجرای این طرح می شوند، اما وضعیت این شرکتها در معاملات بازار سهام از زمان اعطای وام 25 میلیونی و کارت خرید تغییری نکرده و همچنان روند قبلی خود را طی می کند.

بر این اساس بورس تهران که در روزهای پایانی مهر ماه رشد نسبی را تجربه کرده و به شرایط صعودی رسیده بود، مجدا به روال قبلی خود برگشته و روند رکودی را از سر گرفته است؛ به طوری که در معاملات امروز نیز همانند روزهای گذشته بورس تهران روند کم نوسانی را تجربه کرد و شاخص بورس تنها با رشد 36 واحدی دوباره در مرز 63 هزار واحد متوقف شد.

شرکتهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، مپنا، غدیر، پالایش نفت بندر عباس و گل گهر از شرکتهای موثر در منفی شدن شاخص بورس بودند و در مقابل نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، پتروشیمی کرمانشاه و پالایش نفت اصفهان با رشد قیمتی خود سعی در مثبت شدن شاخص بورس داشتند.

امروز نیز شرکتهای قندی مورد توجه بازار قرار گرفتند و قند اصفهان و کارخانجات قند قزوین بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و بهسرام، سیمان اصفهان و سازه پویش از شرکتهای همراه با تقاضای بیشتر فروش بودند. همچنین کم رمقی و بی انگیزه سهامداران در تالار شیشه ای در حجم و ارزش معاملات هم تاثیر گذاشت؛ به طوری که تنها 297 میلیون سهم به ارزش 127 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 273 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا