مطالبات کارگران شرکت ذغال‌ سنگ پرداخت می شود

مطالبات کارگران شرکت ذغال‌ سنگ پرداخت می شود

گروه معادن >زغال‌سنگ - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات کارگران شرکت ذغال‌ سنگ حداکثر تا 20 اسفند ماه جاری پرداخت می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در نشست بررسی مشکلات شرکت ذغالسنگ کرمان با اشاره به جلسه چند ماه قبل مسئولان ذغالسنگ کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان مکلف است افزایش قیمت ذغال را براساس مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال کند.

وی به نامه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت ذوب‌ آهن اشاره کرد و گفت: براساس این نامه از ابتدای سال 95 قیمت هر تن ذغالسنگ از 360 هزار تومان به 450 هزار تومان افزایش خواهد یافت و شرکت ذوب‌آهن مکلف است طی چند روز آینده قرارداد خود را با شرکت‌های ذغالسنگ کشور اجرایی و عملیاتی کند.

وی با اشاره به وضعیت معوقات حقوق و دستمزد کارگران شرکت‌های ذغال سنگ عنوان کرد: متوسط حقوق کارگران با وجود سختی کار فراوان در این شرکت‌ها حدود یک میلیون تومان است که سه ماه پرداخت نشده و این موضوع برای ما قابل قبول نخواهد بود.

بنابراین گزارش نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن برقراری ارتباط تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی را در جریان موضوع قرار داد و وزیر نیز موافقت کرد طی یک هفته آینده مطالبات شرکت‌های ذغالی از ذوب‌آهن پرداخت شود.

وی گفت: در صورتی که اقدامات لازم توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان که سهامدار عمده و اصلی آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد، انجام نشود در هفته آینده به دلیل پرداخت نشدن تعهدات این شرکت، سئوال از وزیر مربوط را به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه خواهم کرد.

مناطق معدنی این شرکت در شمال استان کرمان واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا