ساخت بزرگترین بندر صنعتی ومعدنی کشور در پارسیان

ساخت بزرگترین بندر صنعتی ومعدنی کشور در پارسیان

گروه معادن - بزرگترین بندر صنعتی و معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر شهرستان پارسیان ساخته می شود.

به گزارش ماین نیوز، مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت:بزودی ساخت این بندر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با مشارکت هفت شرکت داخلی وخارجی آغاز خواهد شد .

حسن شاهرخی افزود: برای ساخت این بندرصنعتی و معدنی در مدت سه سال بیش از 650 میلیارد تومان هزینه می شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت : قرار است در این بندر چهار پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 40 میلیون تن با مشارکت 51 درصدی شرکتهای ایرانی ساخته شود.

شاهرخی افزود : با راه اندازی این منطقه ویژه برای 75 هزار نفراشتغال مستقیم و برای حدود 270 هزارنفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.

بر اساس سیاست های برنامه چهارم توسعه از سال 1384 مطالعات مکانیابی استقرار صنایع انرژی بر آغازشده بود که در سال 1389 این احداث منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به تصویب هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی رسید.

برای ساخت و راه اندازی منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان مساحت حدود 10 هزارهکتار در 30 کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس جانمایی شده است .

ساخت بندرصنعتی و معدنی در این منطقه ویژه تنها بخشی از اجرای این طرح است.
تولید 4 میلیون تن فولاد، 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی ، تولید یک میلیون تن آلومینیوم، 6 هزارمگاوات برق و تاسیسات آب شیرین کن از دیگر برنامه هایی است که برای این منطقه پیش بینی شده است.

جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی از اهداف اجرای این طرح است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا