در گفت وگوی بورس پرس با معاون هلدینگ پارسان:

علت پوشش۲۴۲درصدی"شبریز"اعلام شد/ تعدیل سود و درانتظار صورت حساب قطعی

علت پوشش۲۴۲درصدی

معاون هلدینگ پارسان و سهامدار عمده پالایشگاه تبریز با اعلام علت پوشش ۲۴۲درصدی در عملکرد ۹ ماهه گفت: این نرخ ها غیر قطعی بوده و باید تا زمان صورت حساب های قطعی تیر سال بعد منتظر ماند.

قاسم توکلی معاون امور شرکت های گروه گسترش نفت وگازپارسیان (پارسان) در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره علت پوشش 242 درصدی پالایشگاه تبریز در عملکرد 9 ماهه و تحقق 286 ریالی سود ( در گزارش 6 ماهه 15 ریال زیان) اظهار داشت: این رویداد ناشی از تغییر نرخ های 6 ماهه اول سال 95 (که بهتر از نرخ های قبلی بوده) و اعلام نرخ های سه ماهه پاییز 95 نفت خام و فراورده ها توسط وزارت نفت بوده است.

وی ادامه داد: طبق نرخ های جدید اعلامی ، قیمت نفت خام تحویلی به پالایشگاه تبریز در شش ماهه اول نسبت به نرخهای قبلی بین یک تا دو دلار کاهش یافته در حالیکه قیمت سایر فراورده ها به جز کاهش جزئی بهای بنزین، تغییر با اهمیتی نکرده است.

این مقام مقام مسئول با بیان اینکه براساس عملکرد 9 ماهه، سود جدید هر سهم "شبریز" با تعدیل مثبت قابل توجه تا پایان امروز نهایی و اعلام می شود، تاکید کرد: نکته مهم در نرخ های مصوب وزارت نفت ، احتمال تغییرات مجدد آن است. بر اساس سوابق گذشته، تعدیلات نرخ های نفت خام و فراورده ها احتمالا تا تیر سال بعد ادامه داشته و این تعدیلات می تواند تاثیر با اهمیتی در صورت سود و زیان شرکت داشته باشد. بنابراین به طور قطع نمی توان در باره  میزان تحقق سود و زیان پایان سال اظهارنظر کرد.

توکلی ادامه داد: بنابراین نرخ نفت خام و فراورده های پالایشگاه تبریز در آینده مشخص نیست و ممکن است باز هم با تغییراتی همراه شود. با این شرایط  باید تا زمان صورت حساب های قطعی که تیر سال آینده صادر می شود ، منتظر ماند و دید که وزارت نفت چه قیمت هایی را تعیین و ابلاغ می کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا