چین، تحقیقات معدنی منطقه ای را در ایران انجام دهد

چین، تحقیقات معدنی منطقه ای را در ایران انجام دهد

دنیای معدن - مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به شرکت تحقیقات مواد معدنی چین پیشنهاد داد که پروژه های تحقیقاتی منطقه ای خود را در ایران انجام دهد. این پیشنهاد در دیدار همتای چینی از مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران ارایه شد. غلامرضا ملاطاهری، سرپرست مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران با بیان مطلب فوق در بازدید طرف چینی از این مرکز اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز تحقیقات مواد معدنی پکن (BGRIMM)، در افغانستان و ارمنستان دارای پروژه است، پیشنهاد کردیم به جای حمل نمونه به چین، این پروژه ها در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام شود. وی تصریح کرد: در جریان بازدید هان لونگ (Han long) رئیس مرکز تحقیقات مواد معدنی پکن و هیأت همراه از بخش های مختلف مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران که مورد شگفتی آنها واقع شد و سطح مرکز و کارشناسان را بسیار بالا ارزیابی کردند- مذاکرات خوبی برای نحوه همکاری 2 مرکز و به ویژه در زمینه اجرای پروژه مشترک، بحث و تبادل نظر صورت گرفت. وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین این 2 مرکز در ماه آذر 95 طی سفر دکتر کرباسیان به چین منعقد شد و بر اساس آن، 4 موضوع شامل تبادل تجربیات و دانش فنی، آموزش های تخصصی، شرکت در سمینارها و کنفرانس ها و اجرای پروژه های مشترک به صورت موردی مورد موافقت قرار گرفت. سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه مرکز تحقیقات مواد معدنی پکن بیش از 70 سال در زمینه معدن و فرآوری سابقه دارد، گفت: 80 درصد پروژه های تحقیقاتی و فرآوری مواد معدنی چین در این شرکت انجام می شود. این مرکز صد درصد دولتی است و ساختاری مشابه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران دارد، با این تفاوت که علاوه بر حوزه فرآوری، تحقیقات و مطالعات، در زمینه اکتشاف و معدن نیز فعالیت می کند. به گفته ملاطاهری، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو، برقراری ارتباط و ایجاد همکاری با مراکز تحقیقاتی کشورهای پیشرفته را در دولت جدید در دستور کار قرار داده و ایجاد همکاری مشترک و انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات مواد معدنی پکن در این راستا و طی مساعدت های رییس هیات عامل انجام گرفت.

غلامرضا ملاطاهری، سرپرست مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران با بیان مطلب فوق در بازدید طرف چینی از این مرکز اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز تحقیقات مواد معدنی پکن (BGRIMM)، در افغانستان و ارمنستان دارای پروژه است، پیشنهاد کردیم به جای حمل نمونه به چین، این پروژه ها در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: در جریان بازدید هان لونگ (Han long) رئیس مرکز تحقیقات مواد معدنی پکن و هیأت همراه از بخش های مختلف مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران – که مورد شگفتی آنها واقع شد و سطح مرکز و کارشناسان را بسیار بالا ارزیابی کردند- مذاکرات خوبی برای نحوه همکاری 2 مرکز و به ویژه در زمینه اجرای پروژه مشترک، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین این 2 مرکز در ماه آذر 95 طی سفر دکتر کرباسیان به چین منعقد شد و بر اساس آن، 4 موضوع شامل «تبادل تجربیات و دانش فنی»، «آموزش های تخصصی»، «شرکت در سمینارها و کنفرانس ها» و «اجرای پروژه های مشترک به صورت موردی» مورد موافقت قرار گرفت. سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه مرکز تحقیقات مواد معدنی پکن بیش از 70 سال در زمینه معدن و فرآوری سابقه دارد،‌ گفت: 80 درصد پروژه های تحقیقاتی و فرآوری مواد معدنی چین در این شرکت انجام می شود. این مرکز صد درصد دولتی است و ساختاری مشابه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران دارد، با این تفاوت که علاوه بر حوزه فرآوری، تحقیقات و مطالعات، در زمینه اکتشاف و معدن نیز فعالیت می کند.

به گفته ملاطاهری، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو، برقراری ارتباط و ایجاد همکاری با مراکز تحقیقاتی کشورهای پیشرفته را در دولت جدید در دستور کار قرار داده و ایجاد همکاری مشترک و انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات مواد معدنی پکن در این راستا و طی مساعدت های رییس هیات عامل انجام گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا