محمدی در تشریح یکی از دستاوردهای دولت یازدهم:

ایران تا ۵ ماه دیگر عضو عادی آیسکو می شود

ایران تا ۵ ماه دیگر عضو عادی آیسکو می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عضویت در آیسکو را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: ایران بعد از برداشته شدن تحریم ها به عضویت سازمان آیسکو درآمده است و این اقدام فرصت قابل توجهی برای جذب بیشتر سرمایه گذار و سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شاپور محمدی، با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر عضو ناظر سازمان آیسکو است، افزود: طی ۵ یا ۶ ماهه آینده در زمان دولت تدبیر و امید، ایران عضو عادی سازمان آیسکو می شود.

وی گفت: آیسکو نهادی است که تمام کمیسیون های بورس اوراق بهادار اکثر کشورها عضو آن هستند و کمیسیون اوراق بهادار ایران مقام ناظر بازار سرمایه است که عضو آیسکو شده است.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، ماه گذشته با دادستان کل جلسه ای برگزار شد تا اطلاعاتی که آیسکو برای عضویت عادی نیاز دارد بررسی شود، در این زمینه نیز تفاهم هایی صورت گرفت.

محمدی تاکید کرد: عضویت در این نهاد برای سرمایه گذاران خارجی دستاوردی بسیار مهم به شمار می آید، چراکه این نهاد برای کشورهای عضو مقرراتی وضع کرده که معاملات در این کشورها به صورت منصفانه، شفاف و کارا با کمترین هزینه انجام شود.

وی، عضویت ناظر ایران در آیسکو را یکی از دستاوردهای مهم سازمان بورس تلقی کرد و گفت: عضویت در آیسکو بازار سرمایه ایران را به بازار سرمایه بین المللی متصل می کند و بدین ترتیب می توانیم سرمایه گذاران خارجی را به صورت سرمایه گذاری در سبد دارایی ها یعنی سهام یا سایر ابزارهای مالی مانند ابزار مشتقه، آپشن و در قرارداهای آتی داشته باشیم.

به گفته وی، عضویت در آیسکو در جهت بین المللی شدن بازار سرمایه ایران می تواند تفسیر شود و به ادغام بازار سرمایه ایران و یکپارچه شدن با بازار جهانی کمک می کند که طبیعتاً روی تقاضای شرکت های بورسی کشور تاثیر خواهد داشت و باعث تأمین مالی بیشتر شرکت ها و رونق فضای بازار سرمایه ایران می شود. از این جهت می توان گفت بر زندگی مردم در بلند مدت تأثیر مثبتی خواهد گذاشت اگر چه در کوتاه مدت ممکن است این تأثیر چندان ملموس نباشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا