طرح خرید کالای ایرانی در نمایشگاه مطبوعات تبیین شد

طرح خرید کالای ایرانی در نمایشگاه مطبوعات تبیین شد

تهران-ایرنا- طرح خرید کالای ایرانی با حضور مشترک مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و ناصر حکیمی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تبیین شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری مشترک مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ناصر حکیمی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی و علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی همزمان با سومین روز از نمایشگاه مطبوعات در محل سالن جنبی شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

** بیش از ٥٠٠٠ ثبت نام برای فروش خودرو
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه تحویل خودروهای فروخته شده از طریق طرح تسهیلات تسریع در رونق اقتصادی (وام ٢٥ میلیون تومانی) فوری است، گفت: تا ساعت ١٣:٣٠ امروز (دوشنبه) بیش از ٥٠٠٠ ثبت نام برای فروش خودرو انجام شده است.
مجتبی خسروتاج با بیان اینکه قرار شده تحویل خودرو ظرف مدت یک هفته پس از انعقاد قرار داد انجام شود، اظهار داشت: تا زمانی که مشتری تمام اقساط خود را پرداخت نکند سند به نام زده نمی شود و اگر کسی می خواهد خودروی خود را بفروشد باید کل مبلغ اقساط را تسویه کند.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از میان انوع خودرو، پراید و تندر ٩٠ و پژو سهم ٩٩ درصدی در ثبت فروش را داشته اند.
این مقام مسئول اظهار داشت: ٢٦ نوع خودرو مشمول این طرح می شوند و از این تعداد هشت نوع مربوط به خودروسازهای کوچک و ١٨ نوع آن مربوط به دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپاست که در مجموع تولید این ٢٦ نوع خودرو در سال گذشته ٩٥٧ هزار دستگاه بوده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست اعلام کرد: تنها چک بانک های کشاورزی، تجارت، سپه، ملت و صادرات برای ضمانت خرید اعتباری خودرو پذیرفته می شود.
خسرو تاج گفت: در میان این بانک ها هم فقط بانک کشاورزی تسهیلات مربوط به خرید کمباین و تراکتور را ارائه خواهد کرد.
وی یادآور شد: امکان افزوده شدن تعداد بانک ها به این طرح وجود دارد و بعید نیست که در چند روز آینده چند بانک دیگر نیز به فهرست ارائه دهندگان تسهیلات افزوده شود.
ناصر حکیمی نیز اظهار داشت: براساس این طرح هر میزان اقساط بازپرداخت شود به همان اندازه به اعتبار کارت اضافه می شود؛ بنابراین این کارت یک بار مصرف نیست.
وی با بیان اینکه این کارت ها در ١٨ قسط مساوی بازپرداخت می شوند گفت: اگر اعتبار کارت ١٢ ماهه باشد ١٨ ماه پس از آخرین خرید می توان مبلغ آن را بازپرداخت کرد بنابراین می توان ٣٠ ماهه از تسهیلات کارت استفاده کرد.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تا 22 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) با حضور 700 رسانه در 600 غرفه پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان در این رویداد بزرگ رسانه ای است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا