آلمان ها هم متوجه مشکلات مالی بخش آب ایران شدند

آلمان ها هم متوجه مشکلات مالی بخش آب ایران شدند

رئیس بخش عمومی وزارت محیط زیست آلمان گفت: ما متوجه شدیم که ایرانی‌ها در زمینه مباحث مالی هنوز با مشکلاتی رو به رو هستند که تلاش می کنیم در بخش سرمایه گذاری پروژه های آب و فاضلاب ایران نیز در صورت مثبت بودن بررسی های اقتصادی حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، توماس استراتنورت در نخستین گردهمایی مشترک ایران-آلمان در بخش آب و فاضلاب اظهار داشت: گردهمایی مشترک با ایران می‌تواند برای دستیابی به راههای جدید در توسعه همکاری های دو کشور در بخش آب و فاضلاب موثر باشد.

وی افزود: ایران در بخش نیروی انسانی متبحر، قابلیت های خوبی دارد؛ همچنین ظرفیت های بسیاری برای توسعه در بخش آب و فاضلاب دارد اما در بخش مدیریت منابع آب با چالش های متعددی روبه رو است که این مسئله را معاون وزیر آلمان پس از دیدار با وزیر نیروی ایران نیز متذکر شد.

رئیس بخش عمومی وزارت محیط زیست آلمان با بیان اینکه ایران چشم‌انداز روشنی برای رفع این چالش‌ها دارد، گفت: انتظارات بسیاری در آلمان در سطوح مختلف از حضور بخش خصوصی در افزایش راندمان ها و بهبود فرآیندها وجود دارد که امیدواریم بخش خصوصی قدرتمند آلمان در بخش آب و فاضلاب بتواند در بهبود فرآیندها در مدیریت منابع آبی ایران نیز به کمک کند.

وی ادامه داد: ما توافق کردیم یک جایگاه تفاهم و گفت‌وگو با ایرانی‌ها در زمینه تبادل اطلاعات ایجاد کنیم و نقشه آن را در ماه‌های آینده ترسیم کنیم تا در مورد آن شه راه ترسیم شده، به گفت‌وگو بنشینیم.

استراتنورت خاطرنشان کرد: ما از تمایل و برنامه های بزرگ شرکت‌های آلمانی برای فعالیت در ایران خبردار شدیم و همچنین متوجه تمایل ایران برای همکاری با آلمانی‌ها شدیم؛ از اینرو به محض اینکه تحریم‌ها برداشته شود، پروژه‌هایی را در بخش آبفا با ایران تعریف می کنیم و در مناقصات ایران در این بخش شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: ما متوجه شدیم که ایرانی‌ها در زمینه مباحث مالی هنوز با مشکلاتی رو به رو هستند که تلاش می کنیم در بخش سرمایه گذاری پروژه های آب و فاضلاب ایران نیز در صورت مثبت بودن بررسی های اقتصادی حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا