گزارش روز؛

آخر سال و فروش حقوقی ها

آخر سال و فروش حقوقی ها

اکثرنمادهای گروه ساختمانی متعادل و مثبت شروع شدند در این بین نمادهای وتوس و ثاباد از اقبال بیشتری برخوردار بود و صف خرید را تجربه کردند اما با توجه به منفی شدن جو بازار، این گروه نیز با معاملاتی متعادل تر به کار خود پایان دادند.

 

بازار در اکثر گروه ها، بخصوص گروه ها و نمادهای بزرگ بازار با موج جدیدی از عرضه ها همراه بود که با اعمال فشار فروش حقوقی ها به دلیل نزدیکی به اواخر سال بیشتر نمایان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، اکثر نمادهای گروه خودرویی با معاملاتی منفی همراه بودند در این بین تنها نمادهای خلنت و خساپا متعادل و مثبت سپری شدند. گروه حمل و نقل نیز اکثرا معاملاتی منفی داشتند اما نمادهای حسینا و حتوکا با صف خرید و رشد قیمتی دنبال شدند.

مدیرخاورمیانه و آفریقای پژو سیتروئن با تکذیب یک شایعه و عرضه خودرو جدید با برند"DS"، سهم ایران خودرو و سایپا از فروش 700 هزار دستگاه تا سال 2025 را اعلام کرد. وی در خصوص برخی شایعات مبنی بر قدیمی بودن پلت فرم و تمایل فرانسوی‌ها برای استفاده از قطعات خارجی تصریح کرد: قرار است 30 درصد از محصولات تولیدی در ایران را در قالب برندهای اصلی شرکت صادر کنیم. آن هم در بازار خاورمیانه که رقبای ژاپنی و کره‌ای حضور دارند. پس مجبوریم بهترین کالا را تولید کنیم تا در این بازار بمانیم. پژو 2008 از ماه آینده به بازار ایران عرضه می شود و بعد از آن 301 و 208 خواهد بود. ضمن آنکه باید قیمت تمام شده کالا را نیز پایین بیاوریم. پس ملزم هستیم از قطعاتی که در ایران تولید می شود استفاده کنیم. وی با تشریح برنامه‌های بلندمدت پژو سیتروئن گفت:می‌خواهیم تا سال 2025 سالانه یک میلیون خودرو در خاورمیانه و آفریقا به فروش برسانیم که سهم واحدهای تولید در این کشورها 700 هزار خودرو است. مطابق برنامه‌‌ای که تهیه کرده‌ایم سهم ایران خودرو 200 هزار دستگاه و سهم سایپا 150 هزار دستگاه است.

درگروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری که اکثرا متعادل و منفی بودند نمادهای وپست و وانصار به واسطه ادامه حمایت های سهامدار عمده، مثبت، نماد ونیکی با ادامه صف خرید و عرضه های محدود، نماد بساما با جهش قیمتی حدود 10 درصدی، نماد ونوین با صف فروش و نمادهای اتکای، وصنعت و وسبحان با معاملاتی متعادل و مثبت تر از هم گروهی ها همراه بودند در آنسو و در گروه لیزینگی نمادهای ولغدر و ولیز صف خرید شدند اما مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند تا جایی که نماد وایران با افزایش عرضه ها به صف فروش رسید همچنین نماد گوهران جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها نیز منفی و همراه افت قیمتی دنبال شدند در این میان نماد ساینا پس از روزها رشد قیمتی، صف فروش شد اما در این بین صف خرید نماد شکربن و معاملات مثبت نمادهای شگل و شپارس چشم نوازی می کرد. در اواسط بازار و پس از شروعی متعادل و منفی، افزایش تقاضا درگروه های فلزی و معدنی محسوس بود که موجب مثبت شدن نمادهایی همانند فاسمین، کاما، کیمیا، تکنار، زنگان، فزرین و کروی شد تا جایی که نماد کبافق در نهایت صف خرید شد در این بین نمادهای فجر، فمراد و وتوکا همچنان با صف خرید مواجه بودند. نماد فملی پس از کاهش 25 درصدی پیش بینی سود 96 نسبت به پیش بینی سال جاری و ارائه شفاف سازی مربوطه با افت حدود 2 درصدی و نماد کمنگنز علیرغم اعلام پیش بینی سود 24ریالی برای سال 96 با افت قیمتی حدود 10 درصدی و در ادامه صف فروش مورد بازگشایی قرار گرفتند. قیمت روی با توجه به اعتصاب در واحد صنعتی پالایش روی در کانادا با افزایش مواجه شد. روبین بیهار مدیر مطالعات فلزات در سوسیت جنرال گفت: "قیمت فلزات روی و مس، بواسطه مشکلات بخش عرضه، حمایت می شوند اما مشکلات فعلی به تنهایی نمی تواند انگیزه کافی برای رشد به قیمت های بالاتر باشد." اعتصاب در کارخانه نوراندا در کبک، دومین کارخانه بزرگ پالایش روی در شمال امریکا رخ داده است.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته نماد لبوتان پس از عرضه صف خرید، متعادل و منفی شد، نماد بکاب با جهش قیمتی صف خرید شد، نمادهای فاما و فلامی با ادامه صف خرید دنبال شدند و نمادهای تکمبا، بشهاب و فاذر معاملاتی پرتقاضا و مثبت را تجربه کردند که در این بین نماد فاذر پس از روزها افت قیمتی و با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. نماد لابسا پس از اعلام پیش بینی درامد که با کاهش 64 درصدی سود نسبت به گزارش قبلی همراه بوده با رشد حدود 2 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و بازگشایی نماد لسرما به دلیل عدم تطابق قیمتی خریداران و فروشندگان به روز کاری آینده موکول گردید.

اکثرنمادهای گروه ساختمانی متعادل و مثبت شروع شدند در این بین نمادهای وتوس و ثاباد از اقبال بیشتری برخوردار بود و صف خرید را تجربه کردند اما با توجه به منفی شدن جو بازار، این گروه نیز با معاملاتی متعادل تر به کار خود پایان دادند. نماد سبزوا از گروه سیمانی همچنان همراه با صف خرید و سپاها و ساراب نمادهای متعادل و مثبت گروه و مابقی منفی و صف فروش دنبال شدند.

در گروه های کوچک غذایی و زراعت در حالی نماد تلیسه صف خرید و معاملاتی مثبت را تجربه کرد که نمادهای غنوش، غسالم و غگل همچنان با صف خرید همراه بودند و نمادهای غمینو و غشهداب متعادل و مثبت بودند، سایر هم گروهی ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. همچنین نماد غفارس پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود که با افزایش 19درصدی سود نسبت به پیش بینی سال 95 همراه بود با رشد حدود 4 درصدی و نماد کماسه پس از برگزاری مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فملی و فارس با افت حدود 127 واحدی به ارتفاع 77,475 رسید که در این بین نمادهای وصندوق و وانصار بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا