برنامه ریزی برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور

برنامه ریزی برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور خبر داد و گفت: تولید این میزان فولاد نیاز به ملزوماتی مانند معدن، آهن اسفنجی،‌ کنسانتره و گندله دارد.

 

جعفر سرقینی روز سه شنبه در آئین افتتاح سمپوزیوم بین المللی فولاد 95 در تبریز با اشاره به برنامه های این وزارتخانه افزود: رساندن سرانه مصرف فولاد کشور از 200 کیلوگرم فعلی به 500 کیلوگرم از مهمترین برنامه هایی این وزارتخانه است.
وی با بیان اینکه ترکیه بخش عمده فولاد خود را از قراضه تهیه می کند، اظهار کرد: ایران عمده فولاد خود را از سنگ آهن تولید می کند که این کار تا حدودی مشکل و بر این اساس تولید 55 میلیون تن فولاد نیاز به آماده سازی و انجام اقدام های اساسی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت فولاد خام در کشور حدود 31 میلیون تن است، یادآوری کرد: دولت برای تحقق تولید 55 میلیون تنی فولاد تلاش می کند.
سرقینی، لازمه تولید 55 میلیون تن فولاد را تولید 150 میلیون تن سنگ آهن اعلام کرد و ادامه داد: توسعه این میزان سنگ آهن در معدن فرصت بسیار بزرگی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است تا بتوان در این زنجیره دولت را یاری کرد.
وی با تاکید بر بومی سازی صنعت گفت: در توسعه صنایع و معدن همیشه به توان داخلی و فناوری بومی اتکا می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: رشد تولید فولاد در دنیا کمتر از یک درصد بوده و در حالی که این میزان در ایران 11 درصد است.
سرقینی افزود: بر اساس آمار 10 ماهه و با رشد 7 درصدی، میزان تولید فولاد در سال جاری به 18.5 میلیون تن می رسد.
وی گفت: به دلیل نبود طرح جامع در زمان استقرار دولت تدبیر و امید زنجیره فولاد بسیار نابسامان بود و در زمان کنونی از 31 میلیون تن ظرفیت در قسمت ذوب، 18 میلیون تن ذوب استخراج می شود.
سرقینی اظهار کرد: ظرفیت شمش با رشد 29 درصدی به 31 میلیون تن، آهن اسفنجی با رشد 40 درصدی از 19 میلیون تن به 27 میلیون تن، ظرفیت گندله با رشد 66 درصدی از 21 به 35 میلیون تن و کنسانتره با 60 درصد رشد از 28 به 45 میلیون تن رسیده است.
وی گفت: در سطح بین الملل، فولاد ایران را به اعمال صادرات دامپینگ متهم ‌می کنند در حالی که هیچ گونه دامپینگی برای صادرات داخلی و خارجی اجرایی نشده است.
سرقینی افزود: ایران در زمان ‌پیروزی انقلاب نیز فولاد ساز بوده و نگاه عمیق تر به صنعت فولاد از اوایل دهه 1370 شروع شده است.
وی با بیان اینکه فولاد ایران یک صنعت پایه است، یادآوری کرد: توسعه فولاد در زمان مرحوم آیت الله رفسنجانی رونق گرفت و وی نقش بسزایی در این صنعت ایفا کرد.
نمایشگاه سمپوزیوم فولاد ایران از 10 تا 11 اسفند از ساعت 9 تا 17 با شرکت 31 استان کشورمان و نیز کشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، سوییس، هلند، ترکیه، اتریش، اسپانیا، ژاپن، چین، اکراین، هند و چین و امارات متحده عربی در زمینه های تجهیزات خطوط تولید، مواد اولیه، فرآورده های دیرگداز در محل نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا