پيشنهاد بخش خصوصي ايران براي احداث دانشگاه معدن در افغانستان

پيشنهاد بخش خصوصي ايران براي احداث دانشگاه معدن در افغانستان پايگاه خبري معدن نيوز- عضو هيات مديره خانه معدن ايران اظهار کرد: بخش خصوصي ايران در پيشنهادي به دولت افغانستان اعلام کرده است که در قبال در اختيار گرفتن معادن غني و معافيت از حقوق دولتي حاضر به راه‌اندازي دانشگاه زمين شناسي و معدن در اين کشور است.
جعفر صادقي پناه در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اينکه افغانستان داراي ذخاير خوبي از مواد معدني است، گفت: ايران با کشور افغانستان مشترکات فرهنگي، مذهبي و... دارد که مي‌تواند در ظرفيت‌هاي معدني اين کشور سرمايه‌گذاري کند. همان گونه که در حاضر گروه از خارجي‌ها در اين کشور ورود کرده و بخشي از ذخاير معدني اين کشور را شناسايي کرده‌اند.
او با اشاره به اينکه ايراني‌ها حاضرند در قبال معافيت‌هاي حقوق دولتي معادن دانشگاه معدني را در افغانستان فعال کنند، افزود: در واقع بخش خصوصي ايران مي‌تواند در کنار معادن اين کشور يک دانشگاه راه‌اندازي کند و هزينه اداري آن را از محل اعتبارات حقوق دولتي تامين کند، حتي در تکميل کادر اداري و هيات علمي دانشگاه نيز اقداماتي انجام دهد اما اين موضوع منوط به واگذاري معادن غني افغانستان به بخش خصوصي ايران بدون برگزاري مزايده است.
صادقي پناه با نگاهي به فوايد راه‌اندازي دانشگاه معدني در افغانستان تصريح کرد: دانشگاه معدني که با حمايت ايراني‌ها در اين کشور راه‌اندازي شود مي‌تواند به تربيت دانشجويان مهندسي در مقاطع مختلف کمک کند و در آينده از همان دانشجويان علاوه بر اجراي پروژه‌هاي معدني در سال‌هاي آينده از آنها به عنوان استاد در همان دانشگاه استفاده کند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا