حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران افزایش یافت

حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران افزایش یافت

نماد شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در حالی بیشترین حجم معاملات را در حدود 16 میلیون ورقه تجربه کرد که نماد شرکت پتروشیمی زاگرس با بالاترین ارزش معاملات به میزان 66 میلیارد ریال روبه‌رو شد.

 

روز جاری ارزش معاملات فرابورس ایران در پی دادوستد 588 میلیون ورقه بهادار از 2 هزار میلیارد ریال فراتر رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه( سنا) به نقل از فرابورس ایران، در جریان بازار امروز سه‌شنبه 10 اسفندماه تعداد 588 میلیون ورقه بهادار در 20 هزار و 847 دفعه در بازارها دادوستد شد که ارزش آن بیش از 2222 میلیارد ریال بود. این ارقام در مقایسه با روز گذشته با رشد مواجه شد.

در مجموع بازارهای مبادله سهام در فرابورس نیز حجم معاملات به حدود 106 میلیون ورقه به ارزش 463 میلیارد ریال رسید. نماد شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در حالی بیشترین حجم معاملات را در حدود 16 میلیون ورقه تجربه کرد که نماد شرکت پتروشیمی زاگرس با بالاترین ارزش معاملات به میزان 66 میلیارد ریال روبه‌رو شد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز پس از چند افت و خیز با تغییر نزدیک به صفر روبه‌رو شد و در همان ارتفاع پیشین یعنی 869 واحد قرار گرفت. نمادهای ارفع، اپرداز و حسینا در حالی بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشتند که نمادهای دماوند، حکمت و سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر موجب شدند.

در بازار پایه نیز که با دستورالعمل جدید به سه تابلوی معاملاتی تقسیم‌بندی شده فردا شاهد گشایش نمادهای معاملاتی شرکت بورس کالای ایران ( کالا11 ، کالا21 ، کالا31 و کالا41 ) خواهیم بود. این شرکت پس از موافقت هیات پذیرش اوراق بهادار فرابورس ایران در تاریخ 25 آبان ماه امسال در تابلوی «پایه ج» پذیرش شده است.

معامله 2.5 میلیون ورقه تسهیلات مسکن

تابلوی معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن نیز شاهد خرید و فروش 2.5 میلیون ورقه تسه به ارزش 40 میلیارد ریال بود. قیمت اوراق تسه امروز در بازه 767 تا 730 هزار ریال دادوستد شد.اوراق تسه بهمن 95 که به تازگی در این تابلو معاملات آن آغاز شده است امروز بالاترین حجم، ارزش و قیمت این اوراق را تجربه کرد.

اخزا8  در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت ایستاد

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز میزبان معامله 1.3 میلیون ورقه به ارزش 1202 میلیارد ریال بود. اسناد خزانه اسلامی مرحله هشتم با معامله 330 هزار ورقه به ارزش 296 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد.

 

 

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا