مکان‌یابی نامناسب بزرگ‌ترین معضل صنعت فولاد است

مکان‌یابی نامناسب بزرگ‌ترین معضل صنعت فولاد است

دنیای معدن -مکان‌یابی نامناسب برخی از صنایع سبب شد تا شاهد اتلاف منابع آبی باشیم. بنابراین به‌منظور صرفه‌جویی منابع آبی و ترانزیت کالاها، اقداماتی از جمله احداث کارخانجات آب‌بر در کنار دریاها انجام شده است. محمد خالدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای ارتقای کیفی صنایع آببر با درنظر گرفتن صرفهجویی منابع آبی وجود دارد، گفت: در کل دنیا سیاستها بهگونهای تنظیم میشود که بخش اعظمی از منابع آبی کشور توسط برخی از صنایع هدر نرود، بنابراین برنامههای کشور ما نیز به تبعیت از همین موضوع باید تنظیم شوند. وی با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از صنایع آب بر کشور است، افزود: مکانیابی نامناسب در برخی از زمینهها سبب شده تا شاهد اتلاف منابع آبی باشیم؛ به همین منظور بهدلیل دو مساله اساسی از جمله صرفهجویی منابع آبی و ترانزیت کالاها، اقدامات متعددی از جمله احداث کارخانههای آببر در کنار دریاها انجام شده است. خالدی ادامه داد: ازآنجا که نوع نگاه صادراتی برای این صنایع مدنظر است، تولیدات آنان باید به نحوی صورت پذیرد که کمترین هزینه تولیدی را دربر داشته باشد، به همین منظور احداث این کارخانهها در نزدیکی خلیجفارس پیشنهاد میشود.این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالعات انجامشده حاکی از آن است که در صورت احداث کارخانهای مانند آمونیاک در فاصله 500 کیلومتری از خلیجفارس، برای تولید یک میلیون تن از آن، هزینهای بالغ بر 30 میلیون دلار در جهت ترانزیت صرف میشود و این امر باعث متضرر شدن و افزایش قیمت تمام شده میشود.

محمد خالدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای ارتقای کیفی صنایع آب‌بر با درنظر گرفتن صرفه‌جویی منابع آبی وجود دارد، گفت: در کل دنیا سیاست‌ها به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که بخش اعظمی از منابع آبی کشور توسط برخی از صنایع هدر نرود، بنابراین برنامه‌های کشور ما نیز به تبعیت از همین موضوع باید تنظیم شوند.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از صنایع آب بر کشور است، افزود: مکان‌یابی نامناسب در برخی از زمینه‌ها سبب شده تا شاهد اتلاف منابع آبی باشیم؛ به همین منظور به‌دلیل دو مساله اساسی از جمله صرفه‌جویی منابع آبی و ترانزیت کالاها، اقدامات متعددی از جمله احداث کارخانه‌های آب‌بر در کنار دریاها انجام شده است. خالدی ادامه داد: ازآنجا که نوع نگاه صادراتی برای این صنایع مدنظر است، تولیدات آنان باید به نحوی صورت پذیرد که کمترین هزینه تولیدی را دربر داشته باشد، به همین منظور احداث این کارخانه‌ها در نزدیکی خلیج‌فارس پیشنهاد می‌شود.این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالعات انجام‌شده حاکی از آن است که در صورت احداث کارخانه‌ای مانند آمونیاک در فاصله 500 کیلومتری از خلیج‌فارس، برای تولید یک میلیون تن از آن، هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون دلار در جهت ترانزیت صرف می‌شود و این امر باعث متضرر شدن و افزایش قیمت تمام شده می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا