معاون وزير صنعت:

ايران آماده همکاري با استراليا در زمينه تبديل سنگ آهن به فولاد است

ايران آماده همکاري با استراليا در زمينه تبديل سنگ آهن به فولاد است به گزارش معدن نيوز «مهدي کرباسيان» روز دوشنبه در ديدار « ريچارد بولت » وزير زيرساخت استراليا با وي در سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) افزود: ايران علاقه مند به استفاده از ظرفيت هاي استراليا در بخش هاي آموزش، فناوري و تحقيقات در رابطه با معدن است.

کرباسيان اظهار کرد: استراليا و ايران هر دو از نظر معدني غني هستند و ايران مايل است از تجربيات و دانش استراليا در بخش هاي مختلف معدن بهره ببرد.

وي گفت: ايران به دانش و فناوري هاي نوين براي مکانيزه کردن معادن و همکاري هاي تحقيقاتي و آموزشي با کشوري مانند استراليا براي توسعه بخش معدن نياز دارد.
رييس هيات عامل سازمان ايميدرو توضيح داد: ايران سه ميليارد تن ذخيره قطعي سنگ آهن و ذخاير قطعي زغالسنگ بالغ بر 1.2 ميليارد تن است و به تازگي ظرفيتي بالغ بر 50 تن به ذخيره قطعي 320 تني طلاي کشور افزوده شده است.

کرباسيان تاکيد کرد: پيشنهادهاي مختلفي از کشورهاي کانادا و آفريقاي جنوبي براي همکاري در بخش معدن دريافت شده، اما به دليل تجربه و دانش استراليا در اين بخش، تمايل به همکاري با اين کشور بيشتر است.

اين مقام مسئول پيشنهاد کرد: ايران واستراليا با توجه به قابليت هاي زياد همکاري در بخش معدن، کارگروهي از هر دو طرف براي شناخت بيشتر موقعيت ها و جمع آوري اطلاعات مورد نياز تشکيل، تا زمينه هاي همکاري در چارچوب سرمايه گذاري هاي مشترک فراهم شود.

کرباسيان همچنين، مساله مديريت آب و جلوگيري از هدر رفت آن در بخش معدن را از نيازهاي فوري اين بخش دانست و گفت: ايران به دليل محدوديت منابع آب نيازمند تغيير سيستم استفاده از آب در بخش معدن و استفاده بهينه از منابع آب است.

براساس ذخاير شناسايي شده، ايران برخوردار از 57 ميليارد تن ماده معدني است که از اين رقم حدود 37 ميليارد تن ذخيره قطعي و بقيه احتمالي است، علاوه براين ميزان ذخيره شناسايي شده سنگ آهن به رقم 5.1 ميليارد تن رسيده که از اين رقم بيش از سه ميليارد تن ذخيره قطعي و بقيه احتمالي است.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا