با حضور 70 شرکت خارجي

برگزاري بيستمين نمايشگاه بين المللي فولاد کشور در تبريز

برگزاري بيستمين نمايشگاه بين المللي فولاد کشور در تبريز به گزارش معدن نيوز علي شفيعي دبير انجمن آهن و فولاد ايران شامگاه يکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه سال گذشته در نوزدهمين گردهمايي فولاد کشور در جزيره کيش 25 شرکت خارجي حضور داشتند، افزايش سه برابري استقبال کشورهاي خارجي از اين رويداد علمي و صنعتي را اميد بخش دانست.

وي با بيان اينکه گردهمايي سالانه فولاد کشور با مشارکت يک واحد توليدي و همکاري دانشگاه هاي کشور برگزار مي شود، ايجاد زمنيه مساعد براي ارتباط و تبادل نظر بين محققان، مديران و فعالان صنعت فولاد و آشنايي با آخرين دستاوردهاي اين صنعت در جهت رفع مشکلات موجود و توسعه هر چه بيشتر را از اهداف اين گردهمايي 2 روزه عنوان کرد.

شفيعي با اشاره به تشکيل کارگاه تخصصي با عنوان ` سياست هاي راهبردي لازم در توسعه صنعت فولاد ` در روز نخست اين گردهمايي، اعلام کرد: 204 مقاله به دبيرخانه گردهمايي فولاد 95 ارسال و 103 مقاله توسط کميته داوران پذيرفته شده است.

وي با اشاره به اينکه همزمان با اين گردهمايي علمي نمايشگاه بين المللي فولاد در محل نمايشگاه هاي بين المللي تبريز برپا مي شود، گفت: کشورهايي همچون آلمان، فرانسه، انگليس، هلند، سوئيس، اتريش، هند و ترکيه در اين نمايشگاه حضور دارند.
دبير انجمن آهن و فولاد ايران با اشاره به وجود حلقه مفقوده بين تحقيقات دانشگاهي و فعاليت هاي صنعت فولاد، از تشکيل مرکز تحقيقاتي به همت اين انجمن با هدف توليد دانش فني و کمک به توسعه صنايع فولاد خبرداد.

وي با اشاره به اينکه بسياري از محصولات فولادي که در زمان حاضر در کشور ما توليد مي شود در 10 سال آينده جوابگوي نياز داخلي نخواهد بود، گفت: بايد به سمت توليد محصولات نوين برويم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي هم در اين نشست خبري با اشاره به تاثيرگذاري قابل توجه صنعت فولاد در توليد ناخالص داخلي، گفت: يک درصد افزايش مصرف فولاد 0.3 درصد افزايش توليد ناخالص داخلي را به همراه دارد.

مهرانگيز رحماني ظرفيت توليد اسمي فولاد در آذربايجان شرقي را 6.5 ميليون تن اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر سالانه در حدود 1.5 ميليون تن محصولات فولادي توسط 24 واحد فعال فولادي استان توليد مي شود.

وي ميزان سرمايه گذاري اين تعداد واحد فولادي را 25 هزار ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: عمليات اجرايي 17 واحد فولادي با پيشرفت بيش از 50 درصد هم در حال انجام است.

رحماني حرکت به سمت توليد فولاد آلياژِي را از ضرورت هاي توسعه اين صنعت عنوان و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بيشترين توليد واحدهاي فولادي بر محصولات ساختماني متمرکز بوده و متاثر از رکود ساخت و ساز در بخش مسکن است.
وي اظهارکرد: در صورت استفاده از فناوري هاي روز صنعت فولاد، توان رقابت با کشورهاي خارجي را خواهيم داشت.

مديرعامل شرکت فولاد ناب تبريز هم که به عنوان يکي از مجريان گردهمايي فولاد 95 در اين نشست حضور داشت، با اشاره به اينکه آذربايجان شرقي سومين قطب فولادي کشور محسوب مي شود، در عين حال گفت: اين استان در ترسيم جايگاه خود در بازار فولاد کشور چندان موفق نبوده است.

کريم رحيمي با اظهاراميدواري نسبت به اينکه با برگزاري اين گردهمايي در تبريز بستر ورود و حضور شرکت هاي خارجي در استان آذربايجان شرقي فراهم شده و جايگاه استان ارتقا يابد، اعلام کرد: کشور ايران در سال جاري با توليد 18 ميليون تن محصولات فولادي در رده 14 جهاني قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه کشور چين با توليد يک هزار و 600 ميليون تن فولاد، سهم 50 درصد توليد و بازار جهاني دارد، اظهارکرد: اين کشور با استفاده از سياست دامپينگ ( فروش محصول به نرخ کمتر از قيمت تمام شده ) بخش مهمي از بازار فولاد ما را در اختيار دارد.

بيستمين گردهمايي و نمايشگاه فولاد کشور با شعار ` راهکارهاي ايجاد فناوري نو ` روزهاي 10 و 11 اسفند در تبريز برگزار مي شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا