بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد

ما دامپینگ نمی‌کنیم اما در ایران مزیتی‌هایی برای تولید فولاد وجود دارد

ما دامپینگ نمی‌کنیم اما در ایران مزیتی‌هایی برای تولید فولاد وجود دارد

گروه صنایع معدنی >فولاد - در پرونده دامپینگ فولاد و اتهام اروپا ایران تنها نیست و کشورهای دیگری هم در لیست دامپینگ فولاد قرار دارند؛ کشورهایی ازجمله برزیل، هند، اوکراین و چین.

به گزارش ماین نیوز، ایران از سوی اتحادیه اروپا به دامپینگ در فولاد متهم شده است. اتهامی که از سوی ایران و مسئولان مختلف تکذیب شده است. به اعتقاد مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو اتحادیه اروپا ایران را متهم کرده است و این در حد اتهام است. او گفت: ما چنین موضوعی را قبول نداریم و این موضوع در خصوص شرکت فولاد مبارکه مطرح‌شده است درحالی‌که این شرکت بر اساس ضوابط بین‌المللی به اروپا صادرات انجام می‌دهد.

به گفته کرباسیان، برخی نگران بازاری هستند که ایران به دست آورده است. ایران سال گذشته ۴ میلیون تن صادرات فولاد داشته است و امسال رکورد سال گذشته را شکسته است بنابراین یکسری به دلیل اینکه بازار خود را از دست می‌دهند و از سویی دیگر رکود هم بر بازار جهانی حاکم است، این بحث‌ها را طرح کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه ما باید در داخل کشور توجه داشته باشیم که به این بحث‌ها دامن نزنیم، گفت: ما وکیل گرفته‌ایم تا از حقانیت ایران حمایت کنیم ضمن آنکه آن‌ها مدرکی علیه ایران ندارند بنابراین این اتهام ثابت نمی‌شود.

بهرام سبحانی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره ماجرای اتهام دامپینگ به ایران گفت: ما دامپینگ نمی‌کنیم. اما در ایران شرایطی وجود دارد که برای تولید فولاد مزیت به‌حساب می‌آید. اما اتحادیه این مزیت‌ها را به‌عنوان رقیب برای تولیدات خودش می‌داند.

به گفته سبحانی برای حل این ماجرا دو راهکار وجود دارد. او ادامه داد: اولین راهکار، اقدامات حقوقی در مقابل اقدامات آن‌هاست. این کار در دست انجام است. وکیل گرفته‌شده است و پیگیری‌های لازم هم انجام می‌شود تا به نتیجه برسیم. اگر هم به نتیجه نرسیدیم مهم نیست؛ چراکه ایران بازارهای دیگری هم دارد و تنها اتحادیه خریدار فولاد ایران نیست.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: به‌هرحال این موضوع دامپینگ تنها روی یک محصول خاص عنوان‌شده است و می‌شود دیگر محصولات فولاد را صادر کرد. البته که در این پرونده دامپینگ و اتهام اروپا هم ایران تنها نیست و کشورهای دیگری هم در لیست دامپینگ فولاد قرار دارند؛ کشورهایی ازجمله برزیل، هند، اوکراین و چین. اما در این میان میزان تناژی که ما صادر می‌کنیم رقمش خیلی پایین‌تر از میزان صادرات چین است.

سبحانی اضافه کرد: به‌هرحال اتحادیه اروپا هم تولیدکننده دارند و باید از آن‌ها دفاع کنند. بااین‌حال ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا متهم نشویم.

بر اساس صحبت‌های سبحانی، راهکار دوم برای اتهام دامپینگ اروپا به فولاد ایران است که بازارهای دیگر را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم صادرات لازم را انجام دهیم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا