دبیر انجمن آهن و فولاد ایران:

مرکز تحقیقات "آهن و فولاد خاورمیانه" به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

مرکز تحقیقات

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر انجمن آهن و فولاد ایران گفت: انجمن در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و عملیاتی کردن پایان نامه‌های دانشگاهی در مقیاس صنعتی، مرکز تحقیقات آهن و فولاد خاورمیانه را به‌زودی تأسیس و راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش ماین نیوز، علی شفیعی در نشست خبری سمپوزیوم آهن و فولاد ایران در تبریز با اشاره به اینکه انجمن آهن و فولاد از سال 79 تأسیس شد اظهار داشت: ویژگی برتر این انجمن این است که 6 نفر از مدیران بزرگ‌ترین شرکت‌های فولاد ایران اعضای ثابت هیئت مدیره انجمن هستند.

وی افزود: انجمن آهن و فولاد ایران در حال حاضر 1637 عضو حقیقی و 158 عضو حقوقی دارد.

دبیر انجمن آهن و فولاد ایران در ادامه با بیان اینکه این انجمن تاکنون 19 سمپوزیوم در استان‌های مختلف برگزار کرده است، گفت: 19 نمایشگاه بین‌المللی از آهن و فولاد هم برگزار کرده‌ایم که در نمایشگاه تبریز 220 شرکت حضور دارند که 70 شرکت آن بین‌المللی است درحالی‌که در نمایشگاه گذشته در کیش 25 شرکت خارجی حضور داشتند.

شفیعی خاطرنشان کرد: در این سمپوزیوم ملی از برجستگان عرصه آهن و فولاد، اساتید دانشگاه، مدیران دولتی و مدیران بخش خصوصی که زمینه توسعه و پیشرفت این عرصه را فراهم کرده‌اند تقدیر می‌شود.

وی در ادامه مشکل ارتباط صنعت و دانشگاه را یادآور شد و با اشاره به اینکه سال‌ها است این دغدغه مطرح می‌شود ولی نتیجه خاصی نداشته، ابراز داشت: این انجمن در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و عملیاتی کردن پایان نامه‌های دانشگاهی در مقیاس صنعتی، مرکز تحقیقات آهن و فولاد ایران را به‌زودی تأسیس می‌کند.

دبیر انجمن آهن و فولاد ایران با بیان اینکه تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود در این مرکز به صورت پایلوت و نیمه‌صنعتی اجرا شده و سپس وارد تولیدات صنعتی می‌شود، گفت: این شرکت مراحل نهایی راه‌اندازی را با نام «مرکز آهن و فولاد خاورمیانه» طی می‌کند که شرکت‌های خارجی زیادی برای خرید سهام آن تماس گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از این مرکز می‌توانیم دانش فنی را به کشورهای مختلف صادر کنیم، چراکه قیمت دانش فنی چند برابر محصول آهن و فولاد است، افزود: تکنولوژی فولاد تولیدی ایران تا 10 سال آینده دیگر جوابگو نیست و باید فولاد سبک و مستحکم را برای سال‌های آینده طراحی و تولید کنیم تا قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را داشته باشد.

شفیعی خاطرنشان کرد: زمینی در اصفهان به وسعت 50 هزار متر در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد تا تحقیقات در مقیاس نیمه صنعتی تست شده و در مقیاس صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه فولاد آلیاژی یکی از فولادهای نوین و دارای ارزش‌افزوده است که کمیته‌های علمی انجمن در صدد سوق دادن مطالعات علمی به سمت فولادهای نوین با فناوری جدید است، گفت: باید پایان نامه‌ها به سمت فولادهای نوین با ارزش‌افزوده بالا هدایت شوند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا