میرحسنی به ماین نیوز خبر داد:

بهره‌برداری فاز نخست ذوب القایی فولاد شاهرود در مهر ۹۶

بهره‌برداری فاز نخست ذوب القایی فولاد شاهرود در مهر ۹۶

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود با اشاره به اینکه این شرکت فاز نخست واحد ذوب القایی این شرکت در مهر ماه 1396 با ظرفیت 100 هزار تن به بهره برداری خواهد رسید، افزود: فولاد شاهرود یک واحد نورد به ظرفیت تولید 200 هزار تن است که در سال 1387 به تولید قابل قبول رسیده است و در حال حاضر نیز برنامه احداث یک واحد ذوب القایی را به ظرفیت 300 هزار تن در دست اجرا داریم که فاز نخست آن به ظرفیت 100 هزار تن در مهر ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و اجرای فازهای بعدی نیز بستگی به شرایط بازار دارد.

 سیدمحمد میرحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با بیان اینکه در حال حاضر 160 نفر در فولاد شاهرود در حال کار هستند و با بهره برداری از فاز نخست ذوب القایی 40 نفر دیگر نیز به تعداد کارکنان این شرکت افزوده خواهد شد، افزود: در حال حاضر مواد اولیه موردنیاز خود را از منابع مختلف مانند آهن و فولاد ارفع، فولادسازان اصفهان، غلطک سازان، فولاد دامغان، فولاد خراسان و ... تامین می کنیم. همچنین با بهره برداری از فولاد چادرملو این شرکت نیز جزو تامین کنندگان ما قرار گرفته است.

وی سرمایه گذاری انجام شده در بخش نورد فولاد شاهرود را 40 میلیارد تومان و سرمایه گذاری فاز نخست ذوب القایی را نیز 60 میلیارد تومان اعلام کرد و توضیح داد: در حال حاضر 53 درصد از سهام فولاد شاهرود متعلق به شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان بوده و 30 درصد سهام نیز در اختیار چادرملو است و مابقی سهام نیز مردمی است. ضمن اینکه سهامداران عمده نیز تاکنون به خوبی از فولاد شاهرود حمایت کرده اند.

مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود در پاسخ به این سوال که آیا فولاد شاهرود تاکنون صادرات هم داشته است؟ به ماین نیوز اظهار کرد: در سالهای قبل چند مورد صادرات به افغانستان و تاجیکستان داشتیم اما امسال صادراتی نداشتیم. البته مذاکراتی برای صادرات به بازار عراق در حال انجام است.

میرحسنی برنامه تولید فولاد شاهرود را منطبق به شرایط و نیاز بازار اعلام کرد و گفت: امسال تولید فولاد شاهرود به حدود 100 هزار تن خواهد رسید و بیشترین میزان تولید شرکت نیز تاکنون 125 هزار تن بوده است. پیش بینی ما این است که شرایط بازار در سال آینده بهتر خواهد شد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا