آماده صدور ۱۵ میلیون تن فولاد شویم

آماده صدور ۱۵ میلیون تن فولاد شویم

عبدالمجید شریفی مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: برای صادرات ۱۵ میلیون تن فولاد در برنامه چشم انداز آماده باشیم.

 

شریفی که در گردهمایی مدیران ایمیدرو در منطقه ویژه خلیج فارس سخن می گفت، تصریح کرد: آماده سازی برای افزایش ظرفیت تولید، زیرساخت ها، انرژی و ... از حمله ملزومات صادرات فولاد در افق چشم انداز 1404 است. در آن سال ظرفیت تولید فولاد کشور به 55میلیون تن خواهد رسید که 15 میلیون تن از این رقم به صادرات اختصاص خواهد داشت.
وی به پتانسیل های مناطق ویژه صنایع انرژی بر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مناطقی که استعداد بالایی برای ایجاد ظرفیت های بالا و تولید مقرون به صرفه و رقابتی دارد، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است.
شریفی با بیان اینکه در سال 92 کمتر از یک میلیون تن فولاد صادر شده بود، گفت: امسال طبق پیش بینی ها 5.5 میلیون تن فولاد و محصولات فولادی به بازارهای خارجی صادر می شود.
مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران افزود: ظرفیت تولید فولاد خام ایران به حدود 29 میلیون تن رسیده در حالی که به غیر از چند شرکت، اکثر تولیدکنندگان با ظرفیت های پایین و در حدود 500هزار تنی فعالیت می کنند.
وی ادغام و همچنین تشکیل شرکت هایی برای تولید با مقیاس بالای 5 و 10 میلیون تنی را از نیازهای توسعه صنعت فولاد ایران دانست.
وی یادآور شد: تا سال های گذشته برای تعداد 550 متقاضی، مجوز ظرفیت 136 میلیون تن فولاد صادر شده بود که با برگزاری جلسات متعدد و بازنگری انجام شده این رقم به 90 میلیون تن و 263 متقاضی کاهش پیدا کرد.
شریفی درباره تجهیزات فولادهای استانی گفت: بخش های اصلی و حساس طرح ها همچون خط ریخته گری، اتوماسیون و بخش اکسیژن از سازندگان اروپایی تامین می شود در حالی که تا سال 92 قرارداد تامین این بخش ها با شرکت های چینی منعقد شده بود.
مدیر عامل شرکت ملی فولاد همچنین خبر داد که کارخانه های آهن اسفنجی فولاد شادگان، نی ریز و میانه در نوبت راه اندازی قرار دارند.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا