کسب رکورد ۲۵۰ ذوب در پاتیل مذاب فولاد هرمزگان

کسب رکورد ۲۵۰ ذوب در پاتیل مذاب فولاد هرمزگان

کارخانه فولاد هرمزگان برای اولین بار به رکورد انتقال ۲۵۰ بار ماده ذوب در پاتیل مذاب دست یافت.

 

رئیس واحد نسوز فولاد هرمزگان گفت: پاتیل مذاب، ماده ذوب شده فولاد را از کوره ذوب پس از آنالیز ثانویه به ماشین ریخته گری و قالبها انتقال می دهد.
محمد ملابیک افزود: به علت دمای بالای ماده ذوب شده که به هزار و 800 درجه سانتیگراد می رسد، در داخل پاتیل از لایه عایقی نسوز استفاده می شود که برای اولین در صنعت فولاد کشور با یکبار عایق نسوز داخل پاتیل،250 بار ماده مذاب انتقال داده شده است.
وی گفت: این رکورد در بهمن ماه با رصد رفتار نسوز در نواحی مختلف و پوشش ضعف‌های آن و همچنین بهبود مستمر و اجرای صحیح دستورالعمل‌ها در فرآیند استفاده از تجهیزات به دست آمد.
کوره اصلی فولاد هرمزگان ظرفیت 180 تن ماده مذاب دارد و پاتیل این کارخانه هربار 120 ماده مذاب جابجا می کند.
شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب، در کنار خلیج نیلگون همیشه فارس در زمینی به مساحت 95 هکتار در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.
شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی یک ونیم میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت 200 و 250 میلی متر، عرض 900 تا 2000 میلی متر و طول 6000 تا 12000 میلی متر است.
همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی مانند یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی در سال، 90 هزار تن آهک در سال، 7500 نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، 18000 نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و 120 نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا