فعال‌سازی معادن، نیاز ‌سمنان به اشتغال جدید را ‌مرتفع می‌کند

فعال‌سازی معادن، نیاز ‌سمنان به اشتغال جدید را ‌مرتفع می‌کند

دنیای معدن -‌مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بخش معدن می‌تواند مشکل اشتغال استان سمنان را تا 20 سال آینده مرتفع کند.

بهروز اسودی در نشست سرمایه‌گذاری شرق استان با بیان اینکه اکثر معادن مهم استان سمنان در شرق این استان واقع شدند، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های لازم ایجاد و معادن موجود فعال شوند بخش معدن به تنهایی می‌تواند نه تنها مشکل اشتغال امروز استان را حل کند بلکه می‌تواند نیاز این استان به شغل جدید را تا 20 سال آینده هم مرتفع کند.

وی با بیان اینکه بیشتر معادن فلزی ااستان در شرق استان هستند، افزود: در غرب استان به جز یکی دو مورد معدن فلزی مهمی وجود ندارد و تقریبا تمامی معادن مهم مس، آهن، منگنز، کرومیت و دیگر معادن فلزی استان در شرق استان و در شهرستان‌های شاهرود و میامی واقع شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آمادگی این اداره کل برای تکمیل زنجیره معدنی در شرق استان خبر داد و تصریح کرد: تنها مشکل ما در این حوزه فقدان زیرساخت‌های معدنی است و همین نبود زیرساخت سبب شده که جذب سرمایه‌گذار در این حوزه هم به سختی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت وظیفه دولت است، گفت: بخش خصوصی اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد، سرمایه خود را به میدان نمی‌آورد، چرا که ایجاد زیرساخت هزینه بالایی دارد و برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی که دنبال سود بیشتر است، مقرون به صرفه نیست.

اسودی از کمبود انرژی برق در شرق استان خبر داد و افزود: علاوه بر برق در شرق استان برای انتقال مواد سوختی و جابجایی مواد نیز به دلیل همین نبود زیرساخت‌ها مشکل داریم.

وی بر لزوم ایجاد نیروگاه‌های گازی 8تا 10 مگاواتی در شرق استان تاکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 50 نفر علاقه‌مند و متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش معدن و خصوصا معادن مس، منگنز و... در شرق استان داریم اما چون زیرساخت‌ها فراهم نیست، رغبتی به سرمایه‌گذاری ندارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بخش دولتی کارهای زیادی در شرق استان انجام داده افزود: در حال حاضر کارخانه‌های بزرگی مثل کارخانه‌های سیمان شاهرود و بیارجمند در شرق استان داریم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در واحدهای تولیدی بزرگ شرق استان حدود 10 درصد است، افزود: ماباقی آن از سوی بخش دولتی تامین می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا