رئیس هیات عامل ایمیدرو :

راه اندازی تست سرد نخستین پروژه آهن اسفنجی تا ماه آینده

راه اندازی تست سرد نخستین پروژه آهن اسفنجی تا ماه آینده

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل ایمیدرو گفت: یک میلیارد و 800 میلیون یورو برای فاینانس چین خط اعتباری گشایش یافته است و ظرف 20 روز آینده کارخانه آلومینیوم 300 هزار تنی جنوب با فاینانس چینی فعال می شود.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان در مورد آخرین وضعیت اختصاص فاینانس 20 میلیارد یوریی چین به 7 طرح فولادی گفت: تا کنون در حوزه 7 طرح فولادی یک میلیارد و 800 میلیون یورو گشایش ال سی خط اعتباری صورت گرفته است که اکثر قریب به اتفاق آن فعال شده و حتی در یکی دو پروژه توانسته ایم وجوهی دریافت کنیم.

وی به بروکراسی اداری و مشکلاتی که از طرف شرکت چینی بر سر راه اختصاص فاینانس به وجود آمده بود، اشاره کرد و افزود: این مساله با دستور مقامات چینی کمتر شده، ولی کاملاً برطرف نشده است و مسیر به کندی پیش می رود.

مدیرعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه در بخش آهن اسفنجی که جزء 7 طرح مهم فولادی محسوب می شود، نیازی به فاینانس چینی نبوده است، گفت: این پروژه ها هم در حال پیشرفت است و راه اندازی تست سرد اولین پروژه آهن اسفنجی در سپید دشت آغاز شده که امیدواریم در نهایت تا دی ماه افتتاح شود و پس از آن طرح شادگان تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

کرباسیان دومین طرحی را که برای پیشرفت پروژه از فاینانس چین استفاده را طرح آلومینیوم جنوب عنوان کرد و افزود: هفته گذشته نیز فاینانس این طرح فعال شده و تیم اجرایی چینی و ایرانی ظرف 20 روز آینده عملیات اجرایی کارخانه آلومینیوم 300 هزار تنی را در لامرد فعال تر آغاز خواهند کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا