افزایش تولید آهن اسفنجی در منطقه منا

افزایش تولید آهن اسفنجی در منطقه منا

دنیای معدن - در ماه ژانویه تولید آهن اسفنجی در منطقه منا رشد چشمگیری داشته چرا که بازار جو خوبی داشت. ایران همچنان در صدر این لیست قرار دارد. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، در این مدت ایران یک میلیون و 325 هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد که 8.1 درصد رشد سالانه داشت. از آنجایی که اغلب فولادسازان ایرانی از آهن اسفنجی برای تولید فولاد استفاده می کنند رشد تولید فولاد خام به افزایش تولید آهن اسفنجی کمک نمود. کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ( عربستان، امارات، قطر) نیز تولید آهن اسفنجی را 31.7 درصد نسبت به سال قبل بالا بردند که به حدود یک میلیون تن در ژانویه رسید. تولید بیلت با استفاده از تکنولوژی احیای مستقیم آهن، از واردات بیلت برای فولادسازان منطقه منا به صرفه تر است از این رو با توجه به این تغییرات در بازار بیلت از نیمه دوم سال گذشته تولید آهن اسفنجی منطقه نیز بالا رفت. انتظار می رود در آینده نزدیک نیز این روند رو به بهبود ادامه داشته باشد.

طبق  گزارش انجمن جهانی فولاد، در این مدت ایران یک میلیون و 325 هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد که 8.1 درصد رشد سالانه داشت. از آنجایی که اغلب فولادسازان ایرانی از آهن اسفنجی برای تولید فولاد استفاده می کنند رشد تولید فولاد خام به افزایش تولید آهن اسفنجی کمک نمود.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ( عربستان، امارات، قطر) نیز تولید آهن اسفنجی را 31.7 درصد نسبت به سال قبل بالا بردند که به حدود یک میلیون تن در ژانویه رسید.

تولید بیلت با استفاده از تکنولوژی احیای مستقیم آهن، از واردات بیلت برای فولادسازان منطقه منا به صرفه تر است از این رو با توجه به این تغییرات در بازار بیلت از نیمه دوم سال گذشته تولید آهن اسفنجی منطقه نیز بالا رفت. انتظار می رود در آینده نزدیک نیز این روند رو به بهبود ادامه داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا