خام فروشی سنگ آهن در زنجان متوقف می شود

خام فروشی سنگ آهن در زنجان متوقف می شود

دنیای معدن -رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: با زیر ساخت های ایجاد شده در حوزه صنایع معدنی آهن این استان، از سال آینده تمام مواد معدنی سنگ آهن در داخل استان فرآوری می شود.

مهدی حمیدی روز یکشنبه افزود: طی ماه های گذشته تمام معادن سنگ آهن این استان فعالیت خود را آغاز کرده اند و این موضوع ارتباط چندانی به افزایش قیمت جهانی آهن ندارد.
وی یادآورشد: زیر ساخت های فرآوری مواد معدنی سنگ آهن در زنجان به نحوی تامین شده اند که کل مواد معدنی استخراج شده در خود استان فرآوری شود.
حمیدی اظهار کرد: در صورت تداوم همین روند، می توان به واردات مواد معدنی سنگ آهن از سال آینده امید وار بود.
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: با بهره برداری سه واحد فرآوری سنگ آهن در سال آینده، به حتم زنجان از فروشنده مواد خام سنگ آهن به وارد کننده این مواد تبدیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر افزایش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی، موجب افزایش قیمت داخلی قیمت آهن و مواد معدنی آن می شود و فعالیت در این عرصه را مقرون به صرفه می کند.
حمیدی ادامه داد: زنجان 30 معدن سنگ آهن دارد و تا کنون سرمایه گذاری خارجی هم برای فرآوری این مواد معدنی وارد شده و 2 واحد فرآوری را راه اندازی کرده است، ضمن آنکه سال آینده یکی از بزرگترین واحدهای فرآوری مواد آهنی در زنجان به بهره برداری می رسد.
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: مواد معدنی استخراج شده از معادن سنگ آهن زنجان به 2 نوع مگنتیت و هماتیت تقسیم می شوند که نوع هماتیت آن در صنایع تولیدکننده سیمان کاربرد دارد.
وی اضافه کرد: مگنتیت مهمترین ماده معدنی معادن سنگ آهن است که در صنایع فرآوری آهن استفاده می شود.
آهن، سرب، روی، مس و سنگ های تزئینی مهمترین مواد معدنی استان زنجان محسوب می شوند که هم اکنون صنایع فرآوری آنها هم در این استان راه اندازی شده و فعالیت می کنند.
از سه سال قبل شرکت چینی پیوسته سهند اقدام به راه اندازی 2 واحد فرآوری سنگ آهن در زنجان کرده و تا کنون همچنان به فعالیت خود ادامه داده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا