رشد 95 درصدی هر سهم فولاد مبارکه

رشد 95 درصدی هر سهم فولاد مبارکه

دنیای معدن -معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه ۷۶ درصد میزان فروش پیش بینی شده فولاد مبارکه برای مشتریان داخلی و ۲۴۴ درصد از کل فروش برای صادرات در نظر گرفته شده است. اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه با سرمایه 75 هزار میلیارد ریال، سود هر سهم خود را با 53 درصد افزایش نسبت به آخرین پیش بینی سال 95 مبلغ 253 ریال اعلام کرده است. امیرحسین نادری گفت: شرکت فولاد مبارکه همچنین برای سال 96، مقدار 6 میلیون و 979 هزار تن فروش انواع محصول را به ارزش 119 هزار و 937 میلیارد ریال پیش بینی کرده که این میزان، نسبت به مقدار فروش محصول در سال 95، 11 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین پیش بینی ارزش فروش محصولات در سال 96 رشد 21 درصدی را نشان می دهد. وی با بیان اینکه قیمت فروش محصولات به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر سودآوری اسا افزود: امیدوار هستیم در صورت ثبات قیمت های فروش در محدوده فعلی، چشم انداز سودآوری شرکت در سال آتی بسیار روشن باشد. معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره علل دیگر رشد فروش شرکت اینگونه اظهار داشت که: با توجه به بهره برداری از ماشین ریخته گری شماره 5 در امسال و اضافه شدن محصولات این خط به سبد محصولات در سال آتی، مقدار تولید و فروش در بودجه سال 96 نسبت به سال 95 افزایش یافته است. و همچنین تمرکز شرکت بر تأمین محصول موردنیاز مشتریان داخلی بوده و حفظ مشتریان خارجی از دیگر عوامل اثرگذار بر این مهم است، به طوری که 76 درصد میزان فروش پیش بینی شده برای مشتریان داخلی و 24 درصد از کل فروش برای صادرات در نظر گرفته شده است. وی پیش بینی شرکت برای سال 96را، دستیابی به سود خالص 18 هزار و 991 میلیارد ریال پس از کسر همه هزینه ها دانست، وبیان کرد این میزان سود نسبت به سال 95 رشدی به میزان 53 درصدی را نشان می دهد. معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در آخر گفت: یکی از نکات بارز بودجه سال 1396 پیش بینی بودجه های به میزان 10 هزار و 100 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های توسعه است که در صورت بهره برداری و تکمیل ظرفیت توسعه های مذکور از جمله توسعه گندله سازی سنگان امکان افزایش سودآوری از محل طرح های نامبرده برای مجموعه فولاد مبارکه به وجود می آید.

امیرحسین نادری گفت: شرکت فولاد مبارکه همچنین برای سال 96، مقدار 6 میلیون و 979 هزار تن فروش انواع محصول را به ارزش 119 هزار و 937 میلیارد ریال پیش بینی کرده که این میزان، نسبت به مقدار فروش محصول در سال 95، 11 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین پیش بینی ارزش فروش محصولات در سال 96 رشد 21 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه قیمت فروش محصولات به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر سودآوری اسا افزود: امیدوار هستیم در صورت ثبات قیمت های فروش در محدوده فعلی، چشم انداز سودآوری شرکت در سال آتی بسیار روشن باشد.
معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره علل دیگر رشد فروش شرکت اینگونه اظهار داشت که: با توجه به بهره برداری از ماشین ریخته گری شماره 5 در امسال و اضافه شدن محصولات این خط به سبد محصولات در سال آتی، مقدار تولید و فروش در بودجه سال 96 نسبت به سال 95 افزایش یافته است. و همچنین تمرکز شرکت بر تأمین محصول موردنیاز مشتریان داخلی بوده و حفظ مشتریان خارجی از دیگر عوامل اثرگذار بر این مهم است، به طوری که 76 درصد میزان فروش پیش بینی شده برای مشتریان داخلی و 24 درصد از کل فروش برای صادرات در نظر گرفته شده است.

وی پیش بینی شرکت برای سال 96را، دستیابی به سود خالص 18 هزار و 991 میلیارد ریال پس از کسر همه هزینه ها دانست، وبیان کرد این میزان سود نسبت به سال 95 رشدی به میزان 53 درصدی را نشان می دهد.
معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در آخر گفت: یکی از نکات بارز بودجه سال 1396 پیش بینی بودجه های به میزان 10 هزار و 100 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های توسعه است که در صورت بهره برداری و تکمیل ظرفیت توسعه های مذکور از جمله توسعه گندله سازی سنگان امکان افزایش سودآوری از محل طرح های نامبرده برای مجموعه فولاد مبارکه به وجود می آید.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا