صرف 301 میلیارد ریال برای توسعه پروژه های پژوهشی ایمیدرو

صرف 301 میلیارد ریال برای توسعه پروژه های پژوهشی ایمیدرو

دنیای معدن - مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: طی 3 سال اخیر، 301 میلیارد ریال برای توسعه پروژه های پژوهشی ایمیدرو صرف شد.

شمس الدین سیاسی راد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این میزان هزینه، بابت تصویب و انعقاد قرارداد پروژه پژوهشی، حمایت از 57 همایش و کتاب، حمایت از 394 پایان نامه و رساله تحصیلات تکمیلی، تامین زیرساخت های سخت افزاری پژوهش و توسعه فناوری صرف شده است.

وی افزود: این دفتر از سال 93 تاکنون، 14 دوره آموزشی در حوزه متالورژی، عوامل کنترل کننده تکنوماگمایی، نوآوری در اکتشاف معدنی، تولید اسید فسفریک از معادن فسفات کم‌عیار، راهکارهای جذب سرمایه گذار خارجی، کارگاه پمپ و انتقال‌ دوغاب و غیره با بهره گیری از اساتید دانشگاه های معتبر بین المللی برگزار کرده است.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به پروژه های مطالعاتی، پژوهشی و توسعه فناوری انجام شده یا در دست انجام در بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: این پروژه ها در 6 حوزه تفکیک شده که مشتمل بر پژوهش‌های کاربردی در فرآوری و استحصال مواد و عناصر استراتژیک و حیاتی مورد نیاز در فناوری‌های پیشرفته و نوظهور (7 طرح)، مطالعات و پژوهش‌های کاربردی در ارتقای بهره‌وری واحدها (3 طرح) و به‌کارگیری فناوری‌های نوین (نانو و زیست فناوری) در پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای (1 طرح) است.

وی ادامه داد: توسعه دانش ‌فنی و اطلاعات علمی مورد نیاز در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور (4 طرح)، پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای (14 طرح) و نیز تامین و تدارک زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری موردنیاز در پژوهش و توسعه فناوری (3 طرح)، از دیگر طرح های پژوهشی ایمیدرو است. از این میان، 8 پروژه پژوهشی طی سال های 93 تا 95 پایان یافته است.

به گفته سیاسی راد، در حوزه پژوهش و آموزش، 11 تفاهم نامه با مراکز تحقیقاتی، تشکل ها و دانشگاه های کشور از قبیل شرکت مینتک آفریقای جنوبی، دانشگاه های آزاد اسلامی، صنعتی مالک اشتر، تهران و شریف و نیز سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان آموزش فنی حرفه ای و انجمن مهندسی معدن ایران منعقد شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا