گزارش روز؛

حقوقی های فروشنده

حقوقی های فروشنده

در معاملات امروز، یکشنبه 8 اسفند ماه 95، گروه لیزینگی به لیدری نماد ولساپا معاملاتی پرتقاضا و مثبت داشتند تا جایی که نماد ولیز صف خرید شد و نماد وایران که دیروز صف فروش بود، امروز صف خرید را نیز تجربه کرد.

 

 در پایان معاملات امروز یکشنبه 8 اسفند 95، شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای پارسان و خساپا با افت حدود 289 واحدی به ارتفاع 77 هزار و 574 واحدی رسید که در این بین نمادهای وبملت و فخوز بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان داد و ستدهای امروز، گروه خودرویی که اکثرا منفی بودند، صف خرید نماد خشرق همراه با معاملات پرحجم آن چشم نوازی می کرد. در این میان حقوقی های فروشنده در گروه های بزرگ با موج عرضه های خود، معاملات را به محدوده منفی کشاندند که از کمبود نقدینگی بازار و فشار حقوقی ها درپی ادامه توقف نمادها حکایت داشت.

در آنسو و در گروه حمل و نقل در شروع بازار افزایش تقاضا محسوس بود، که موجب معاملات مثبت اکثر نمادها شد. اما در انتهای بازار و با منفی شدن جو کلی بازار این گروه نیز اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. در این بین نماد حسینا که از رشد قیمتی بیشتری برخوردار بود، صف خرید شد و با شروع رقابت خرید بلوک حسیر و نشستن خریدار در سیستم، جهش قیمتی و صف خرید نماد حسیر نیز مشاهده شد در نهایت معامله بلوک حسیر در قیمت 4500 ریال انجام شد. نماد حریل نیز پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود با معاملاتی پرحجم اما متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. در این میان نمادهای وگستر و واتی صف خرید و نمادهای بپاس، وبیمه، وبملت، ما و ونیکی با معاملاتی متعادل و مثبت تر همراه بودند؛ این در حالی بود که در نماد وبیمه شایعاتی از توقف نماد برای تعدیل مثبت و اعلام سود حدود 40 تومانی شنیده می شد. در اواخر بازار نیز نماد وپست پس از توقفی طولانی مدت و با ارائه اطلاعات شفاف سازی و نماد ونوین پس از برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه و مجمع تقسیم سود نقدی با افت به ترتیب حدود 23 درصدی و 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

گروه لیزینگی به لیدری نماد ولساپا معاملاتی پرتقاضا و مثبت داشتند تا جایی که نماد ولیز صف خرید شد و نماد وایران که دیروز صف فروش بود، امروز صف خرید را نیز تجربه کرد.

در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا منفی سپری شدند، صف خرید نمادهای ساینا، شفارس و شسینا و معاملات مثبت نمادهای مارون، شپاکسا و شاراک چشم نوازی می کرد.

فباهنر و وتوکا تنها نمادهای مثبت گروه های فلزی و معدنی بودند و مابقی منفی دنبال شدند. در این بین نماد فولاد پس از اعلام رشد 53 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال 95 و ارائه شفاف سازی های مربوطه متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت. نمادهای کنور، ارفع و فلوله نیز مثبت به گردونه معاملات بازگشتند. نماد کنور پس از اعلام شفاف سازی و پیش بینی درآمد که با رشد حدود80 درصدی نسبت به پیش بینی سال 95 مواجه بود، با رشد حدود 4 درصدی، نماد ارفع نیز به همین منوال و نماد فلوله پس از اعلام پیش بینی درآمد (105 ریال پیش بینی سود96) و انتشار شفاف سازی های مربوطه با رشد حدود 13 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند گفتنی است که شرکت فلوله در پیش بینی سال 95، مبلغ 47 ریال زیان به ازای هر سهم اعلام کرده بود.

گروه برقی شروعی اکثرا متعادل و مثبت و پایانی متعادل و منفی داشتند، نمادهای بنیرو و بکام از تقاضای بالاتر و در نتیجه معاملاتی مثبت تر برخوردار بود در آنسو گروه های تجهیزاتی و پیمانکاری نیز اکثرا منفی دنبال شدند؛ اما با صف خرید مجدد نمادهای لبوتان و فلامی مواجه بودیم در پایان معاملات نیز نماد بالبر جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. وزیر نیرو با اشاره به بازگشایی خط اعتباری ایتالیا برای سرمایه گذاری شرکتهای ایتالیایی در صنایع آب و برق ایران، گفت: احداث ۷ هزار مگاوات بخش بخار در نیروگاه‌های گازی در دستور کار قرار دارد. وزیر محیط زیست ایتالیا نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران روی یک سند حقوقی مبنی بر نحوه برداشتن موانع پیش رو در خصوص توسعه خطوط اعتباری میان دو کشور کار می‌کنند و امیدواریم در روزهای آتی این امر به نتیجه برسد.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند در این میان با صف خرید نمادهای سخاش و سبزوا و معاملات مثبت نمادهای سخوز، ثفارس، ثنوسا، ثالوند و سبجنو مواجه شدیم همچنین نماد سهگمت با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96متوقف شد.

در گروه آی تی در شروع بازار شاهد تشکیل صف خرید مجدد نماد اپرداز پس از عرضه آن بودیم که از تقاضای بالای این نماد حکایت داشت این در حالی بود که نماد پر حاشیه مرقام نیز معاملاتی مثبت را تجربه کرد.

در گروه دارویی اکثرا با معاملاتی متعادل و مثبت همراه شدند، نمادهای والبر، دیران، دکیمی، دعبید و دسینا صف خرید و نمادهای کاسپین، دکوثر، دامین و دسانکو پرتقاضا تر دنبال شدند همچنین نماد دابور پس از برگزاری مجمع فوق العاده تصویب افزایش سرمایه واصلاح اساسنامه با رشد حدود 11.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

نماد چکاوه پس از بازگشایی موفق دیروز، با افزایش عرضه ها مواجه و صف فروش شد و نماد پدرخش پس از برگزاری مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره متعادل بازگشایی شد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا