عضو هیأت مدیره نظام مهندسی معدن ایران مطرح کرد

عدم انجام فعالیت اکتشافی و استخراجی در ۶۲ درصد از مساحت کشور

عدم انجام فعالیت اکتشافی و استخراجی در ۶۲ درصد از مساحت کشور

گروه اكتشاف و زمين شناسي - عضو هیأت مدیره نظام مهندسی معدن ایران از وجود 17 هزار صنعت در حوزه معدن کشور خبر داد و گفت: در 62 درصد از مساحت کشور هیچ فعالیت اکتشافی و استخراجی صورت نگرفته است.

به گزارش ماین نیوز، رضا بسطامی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز مهندس به وجود 236 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر صنایع لرستان معدنی هستند و از 17 هزار صنعت در حوزه معدن کشور وجود دارد که 750 معدن در لرستان است.

وی با بیان اینکه در سطح 62 درصد مساحت کشور هیچ فعالیت اکتشافی و استخراجی صورت نگرفته است، گفت: هزار و 130 نفر عضو سازمان نظام مهندسی معدن در لرستان بوده که 207 نفر از این اعضا دارای پروانه هستند.

عضو هیأت مدیره نظام مهندسی معدن ایران عنوان کرد: پیگیری تخصیص اعتبار برای انجام مطالعات اکتشافی، تأسیس آزمایشگاه مرجع علوم زمین، ترغیب شرکت‌های دولتی همچون «ایمیدرو» برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و بومی‌سازی استفاده از مصالح ساختمانی از جمله مطالبات اعضای نظام مهندسی معدن از مسؤولان است.

وی به فعالیت‌های نظام مهندسی معدن در لرستان اشاره کرد و افزود: بازرسی از معادن، تهیه طرح اکتشاف و بهره‌برداری، آموزش مستمر در سطح کارگری و کارشناسی از جمله فعالیت‌های این بخش بوده است.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان از عضویت 9 هزار نفر در این سازمان خبر داد.

امیر محمد امیری ضمن تبریک این روز اظهار داشت: روز مهندس پاسداشت با استعدادترین و هوشمندترین افراد است و این روز را گرامی می‌داریم.

وی یادآور شد: ایران اسلامی بیشترین مهندسین را در جهان دارد که این هم یک فرصت است و هم یک تهدید، از این‌رو باید از این نیروی انسانی به خوبی استفاده شود.

امیری به وجود 9 هزار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید برای این حجم زیاد از نیروی کار برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی وجود نیروی انسانی در هر جامعه را سرمایه آن و موجب توسعه اقتصادی کشورها دانست و بیان داشت: متأسفانه فضای اقتصادی موجود با تحریم‌هایی که علیه کشور وارد شد و افزایش تورم و رکود باعث کاهش فضای کسب و کار برای نیروهای جوان شد که این موضوع در بین جامعه مهندسی بیشتر نمود پیدا کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان صدور خدمات مهندسی را یکی از موارد لازم برای بهبود فضای کسب و کار اعضاء نظام مهندسی دانست و گفت: لازم است، سازوکارهای مناسب به همراه برنامه‌ریزی‌های جامع برای نیروهای تحصیلکرده عضو سازمان داشته باشیم که تحقق این امور محقق شدن این امور تلاش مجموعه استان را می‌طلبد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا