نتایج پنجمین نشست مشترک رسته های ذوب، نورد و نبشی و ناودانی

نتایج پنجمین نشست مشترک رسته های ذوب، نورد و نبشی و ناودانی

پنجمین نشست مشترک رسته های ذوب، نورد و ناودانی و نبشی صبح دیروز 7 اسفند ماه در دفتر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد .

 

حمیدرضا طاهری زاده، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره پنجمین جلسه مشترک تولیدکنندگان میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی و شمش، گفت: خوشبختانه در این جلسه هم شاهد استقبال مناسبی از سوی اعضا بودیم که بیش از ۴۰ شرکت در آن حضور داشتند و البته تعدادی از واحدها نیز موفق به حضور نشده بودند اما مشارکت و حمایت خود از تصمیمات را اعلام کرده اند.
وی در خصوص نتایج این نشست اظهار داشت: قبل از برگزاری نشست هم اندیشی رسته ها، جلسه بسیار خوبی هم با هیئت رئیسه اتحادیه آهن فروشان داشتیم که نظر ایشان در خصوص تنظیم بازار در ایام پایانی سال نیز همچون تولیدکنندگان فولاد، ثبات و آرامش در بازار و اصلاح قیمت ها با شیب ملایم بود. بر این اساس و نظر به اینکه قیمت های جهانی باز هم حدود ۱۵ دلار رشد داشته و همین طور با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و تخلیه انبارها، قرار شد در این هفته دو بار تعدیل در نرخ ها صورت بگیرد.
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد اضافه کرد: این تعدیل قیمت در مرحله اول ۲۰ تومان و در مرحله دوم هم همین میزان خواهد بود. همچنین با توفق واحدهای تولیدکننده میلگرد قرار شد تفاوت قیمت بین گرید A و B ، در مقطع فعلی از حدود ۴۰ تومان فراتر نرود.
بهادر احرامیان، عضو دیگر هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد هم درخصوص جلسه امروز رسته های ذوب و نورد مقاطع طویل، گفت: موضوعات مطرح شده در جلسه امروز تنوع زیادی نداشت و بیشتر بر روی تعیین نرخ ها و ایجاد فاصله مناسب بین گرید A و B تولیدکنندگان میلگرد تمرکز داشت.
وی با اشاره به اینکه بیشتر وقت جلسه صرف شنیدن اظهار نظر های مختلف اعضا پیرامون نحوه تعیین قیمت ها شد، اظهار داشت: مقرر شد در طول هفته جاری در دو مرحله شاهد افزایش قیمت باشیم. البته این افزایش قیمت درمقایسه با رشد قیمت های جهانی ناچیز و حداقل بوده است تا بازار دچار تلاطم نشود.
سید رضا شهرستانی، عضو دیگر هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد هم ضمن تاکید بر مطالب فوق، گفت: طبق صحبت هایی که در جلسات گذشته مطرح شده و قرار بود یک روند افزایشی در نرخ ها اتفاق بیفتد، این هفته بحث بر روی همین موضوع ادامه یافت و قرار شد این روند افزایشی ادامه پیدا کند.
وی افزود: قیمت های بین المللی هم رو به افزایش است و اتحادیه آهن فروشان هم پذیرفته است که قیمت ها می تواند حرکت مثبتی داشته باشد چون با قیمت های فعلی، بسیاری از تولیدکنندگان در ضرر هستند و اگر این رویه ادامه یابد و کارخانجات تعطیل شوند، شاهد از دست رفتن بازار داخل و حضور و هجمه واردات از سوی سایر کشورها خواهیم بود.
شهرستانی خاطرنشان کرد: این اجماع وجود دارد که چون قیمت های بین المللی تفاوت زیادی با نرخ های داخلی دارد، درنتیجه با قیمت های بالاتر هم باید خرید انجام گیرد. مسئله مورد بحث، میزان این افزایش بود که  در این جلسه قرار بر این شد تا در دو گام قیمت ها افزایش یابد.
وی در خاتمه گفت: به نظر می رسد این روند افزایشی تا نزدیک شدن به قیمت های جهانی تداوم یابد و بازار هم بهبود پیدا کند. بعد از انتخابات، ساخت و سازها آغاز خواهد شد و اگر تجار و تولیدکنندگان در یک جبهه عمل کنند، شاهد یک تعامل برد-برد خواهیم بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا