کرباسیان:

۷۳ طرح در ایمیدرو تعیین تکلیف شدند

۷۳ طرح در ایمیدرو تعیین تکلیف شدند

گروه معادن - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در بیش از 3.5 سال گذشته 73طرح در مراحل مختلف اجرایی یا راه اندازی قرار گرفتند.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان که امروز در گردهمایی مدیران این سازمان در منطقه ویژه صنایع انرژی بر خلیج فارس سخن می گفت، تصریح کرد: از شهریور سال 92 به این سو این تعداد طرح در سه وضعیت راه اندازی، آماده افتتاح یا واگذاری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طی این مدت 24هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در اختیار داشتیم در حالی که اکنون هیچ طرح معطل یا راکد نداریم.

کرباسیان با تاکید بر اینکه نباید نسبت به مشکلات گذشته فراموشکار باشیم، افزود: این فعالیت ها در حالی انجام شده که 21هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های تابع این مجموعه در دولت گذشته واگذار شده بدون آنکه ریالی از آن ها در اختیار ما قرار داده شود.

وی ادامه داد: اکنون بار بدهی چند ده میلیارد تومانی شرکت های واگذار شده و تعهد آن ها به ایمیدرو منتقل شده بدون اینکه از منابع حاصل از واگذاری ها بهره ای در جهت توسعه بخش معدن و صنایع معدنی برده باشیم.

کرباسیان خاطر نشان کرد: بدهی معوق شرکت های واگذاری شده مشکلاتی برای ما نزد شرکت های بیمه ای اروپا ایجاد کرده است.

کرباسیان افزود: از شرکت های مختلف و بابت حقوق دولتی و ... حدود 3500 میلیارد تومان طلب داریم که مشکلاتی برای وصول آن ها وجود دارد.

وی گفت: چنانچه 3 میلیارد دلار وام دریافت کنیم قادریم 3-4 برابر آن، مشارکت شرکت های خارجی در طرح های معدنی و صنایع معدنی را جلب کنیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره اقدامات انجام شده در جهت توسعه گفت: طی سال های اخیر طرح های استانی فولاد در مسیر اجرا و راه اندازی قرار گرفتند، پروژه های نیمه تمام فعال شدند و همزمان برنامه وسیعی برای اکتشاف در 21 استان آغاز شد که نتایج امید بخش آن خبر از افزایش 50درصدی ذخایر مواد معدنی در ایران می دهد و اطلاعات دقیق آن در ماه های آتی ارایه می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تحارت خبر داد که اخیرا ظرفیت تولید فولاد خام در کشور به 28 میلیون تن رسید و این میزان تا پایان سال 95 به 30 میلیون تن خواهد رسید.

وی درباره اثر برجام بر فعالیت های حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: انتقال فناوری، ارتباط با شرکت های بیمه ای و بانکی، انتقال ارز و همچنین حضور شرکت های بزرگ معدنی برای همکاری با ایران بخشی از اثرات برجام در این حوزه است.

کرباسیان ادامه داد: شرکت کوبه استیل ژاپن طبق توافقی که با ایمیدرو انجام داده، با فناوری جدید صرفه جویی 40درصدی در مصرف آب در کارخانه های احیای مستقیم فولاد ایجاد خواهد کرد به طوری که فقط شرکت فولاد مبارکه شاهد کاهش مصرف 3 میلیون متر مکعبی آب می شود.

وی در پایان سخنانش از مدیران شرکت ها و واحدها خواست حساب ها، ترازنامه ها و صورت های مالی را شفاف ارایه دهند که این امر آینده از سال در ارزیابی مدیران مد نظر قرار می گیرد.

کرباسیان تاکید کرد: بدون هیچ ملاحظه ای با تخلفات مالی و فساد مبارزه کنید و در عین حال با توجه به نزدیک بودن انتخابات، در هیچ یک از جریانات سیاسی دخالتی به صورت مالی یا .. نداشته باشید.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا