طيب نيا: IFRS برای تعاملات اقتصادی بین المللی لازم است

طيب نيا: IFRS برای تعاملات اقتصادی بین المللی لازم است

وزیر اقتصاد و دارایی می‌گوید برای تعاملات اقتصادی بین المللی نیاز به زبانی است که صورت‌های مالی یکدیگر را به صورت یکسان درک کنیم و زمینه‌ها را برای کارایی بیشتر فراهم کنیم.

علی طیب‌نیا  امروز در همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS و نقش آن در شفافیت بازارهای مالی گفت: برای تعاملات اقتصادی بین‌المللی نیاز به زبانی است که صورت های مالی یکدیگر را به صورت یکسان درک کنیم. استفاده از صورت های مالی بین المللی امکان تعامل بنگاه های بین المللی را فراهم می‌کند.

به گزارش نامه نیوز، وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: سال 1395 از این بابت که سال آغاز برای رعایت استاندارد IFRS در شرکت‌های ایرانی است، برای ما یک نقطه عطف به شمار می‌آید. در نخستین گام عملی برای رعایت این استانداردها کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری و کلیه شرکت‌های بیمه ثبت شده در سازمان بورس و کلیه شرکت‌های بورسی که سال مالی آنها از اول فروردین ۹۵ و بعد از آن است ملزم شده‌اند تا صورت‌های مالی را بر اساس IFRS تهیه کنند.

طیب‌نیا تاکید کرد: شرکت‌هایی که از ابتدای امسال مشمول این استانداردها شده‌اند، مهم‌ترین شرکت‌ها هستند. شفاف‌سازی این شرکت‌ها می‌تواند نقش مهمی در نظام مالی ایران داشته باشد.

وی توضیح داد: همکاری بین ملت‌ها و دولت‌ها هم از نظر حجم و هم از نظر تنوع دچار تحول شده است. این تحولات در حدی است که راهبردهای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور را نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این تعاملات اجرا کرد. استفاده از ظرفیت بین‌المللی در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز پذیرفته شده است. در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هدف اصلی رشد اقتصادی مستمر و پایدار است. رشدی که درون‌زا و برون‌گرا است.

وی ادامه داد: بدون استفاده از ظرفیت‌های بین‌الملل امکان اینکه بتوانیم به رشد مستمر برسیم وجود ندارد، برای جذب سرمایه‌گذار خارجی پیش‌نیازهایی وجود دارد که یکی از آنها ثبات در اقتصاد کشور است.

طیب‌نیا افزود: باید قوانین و مقرراتی داشته باشیم که از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی حمایت کند. تلاش اصلاح این قوانین در حال انجام است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا